Koble varmvandsbeholder til 230v

Har koblet min varmvands beholder fra da der er lavet nye el installationer og den skal nu sættes til igen. Det er en metro som både kan køre 230 og 400v min plan var dog 230v. Problemet er at der kommer 4 ledninger fra den en sort, brun, blå og en gulgrøn(jord) Hvis jeg har har et alm 230v stik med jord i hvilke ledninger skal jeg så bruge?

Har koblet min varmvands beholder fra da der er... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Da det installations kabel er trukket ville jeg gerne om det kunne fungere sådan her da jeg i løbet af vinteren skal have flyttet fyr og varmvands beholder alligevel. 

Du burde egentlig ændre forbindelserne, som jeg beskrev det, ellers vil alle, der ser det , sige til dig: Nå du har nok selv lavet installatione, og det har du jo ikke vel?     

fase

Okay men i princippet har det ingen betydning? Og nej har jeg ikke selvom man godt kunne tro det, men lad nu det ligge Prøver at koble den sorte til og hvis den så kan lave varm vand laver jeg den rigtige rækkefølge og sætter coveret på igen

I skal ihvertfald have tak for hjælpen det er en fantastisk side til sådan en ny begynder som mig det her

I princippet har det ingen betydning. Du kobler den sorte til, og forhåbentlig virker det så.

fase

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Har igår koblet den til og der har siden været lys i den røde lampe med "varme til" men har nu erfaret at der intet varmt vand er i hanen her cirka et døgn efter. Så må jo gå ud fra at den er defekt....

Det behøver du ikke at gå ud fra, med der kan være dele der er defekte. Der kan være en lille knap der er udløst. Det er overkogs sikring. Ellers må der måles om der er strøm på varmelegemet Det er de  2 klemmer der sidder på den porcelæns rondel. Hvis der er 400 v imellem dem, så er det varmelegemet. Den tages ud ved at skrue holdepladen af så falder den ud. HUSK AT SLUKKE FOR STRØM 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Hej igen har fået det til at virke efter ledninger var koblet til skulle jeg blot trykke på den der overkogs relæ knap

Tak for hjælpen

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis