Oliefri, minikompressor til at tømme sommerhus for vand

Jeg har hidtil brugt en Raze AC200 kompressor til at tømmehuset for vand. Fordelene ved den er lille og at den kører af sig selv, så jeg kan rende rundt i huset og åbne for hanerne.

Men jeg mistænker den for at bruge olie som smøring, og tænker det måske ikke er så smart igen, når det nu er brugsvand. Så, mit spørgsmål er hvilken olie der er tale om, og kan man få en oliefri i samme mobile størrelse? Jeg har søgt men er ikke faldet over en endnu. 

Manualen nævner intet om olie, så måske er den oliefri?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sidder der nogen sted et dæksel, hvor man kan fylde olie på?

Hvis ikke, så er den "oliefri". Det er der masser af kompressorer som er.

Træd ikke på mine ledninger :o)

Mindre kompressorer kan sagtens indeholde olie selv om der ikke kan efterfyldes. De lukkede køle kompressorer der bruges i køle og fryseskabe f.eks. 

Meen mon ikke udslippet er så minimal at det hører ind under kategorien " ikke nogen betydning " Du kan da lige lade vandet løbe lidt der hvor du tapper til drikkevand, første gang du åbner igen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Du kan købe en Stanley Oliefri kompressor i harald Nyborg til 600,- Den er med tank og er lidt større en den du har. Men stadig meget kompakt. Den laver ca. 4x den luft som den du har nu. Dog kun 116psi/8bar men jeg tvivler på du skal bruge mere.  

Alternativ kan du bruge fødevaregodkendt kompressorolie. Det bruger man bla på vandværker og sådan. Det koster ca en halv gang mere en alm kompressorolie. Men det er så små mængder der skal på en lille kompressor at det ikke kan blive til en hel masse. Dog skal du nok til en kompressormand for at få det. Og sikkert købe min. 1 ltr. der skal måske max 1dl på den du har.

Lasse
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis