Pumpe regnvandveholder

Hej LDS'ere


Jeg er ved og sætte en 1000 l regnvandbeholder op. Har så kigget på en pumpe til den.

Tænker denne ville kunne klare opgaven fint, 

http://www.al-ko.com/shop/dk/trykpumpe-jet-4000-comfort.html

Men hvordan reagerer den ift tænd og sluk for vandet, ønsker og bruge eks en have vander på

Ala denne https://www.frishop.dk/pi/Fiskars-sprøjtepistol-med-4-forskellige-dysefunktioner_3273216_166306.aspx

Kan den holde til det hvis den kærer konstant? Ønsker og bruge den til vanding af have, vask af bil og MTB. 



Vh Brian 

Hej LDS'ere Jeg er ved og sætte en 1000 l... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ved ikke om husvandværk som standard er forsynet med kontra entil. Lad os antage at du tilkobler dit husvandvætk til bundudløbet i din tank, og vandstanden er høj. Så vil pumpen ret sikkert kunne suge øjeblikkeligt. Når så pumpen er kommet op i tryk, sørger trykafbtyderen for at stoppe pumpen. Hvid pumpen ikke er forsynet med trykafbrydrr, vil vandet i hydrogorbejolderen løbe tilbage i din tank, og trukket i hydroforbrholderen vil falde, og pumpen vil igen starte op. Så start - stop - start -stop til ingen nytte. Kontraventil er et must ved et husvandværk.


Søren O

Så lige lidt opfølgning. Tak for alle jeres råd. Grunden til jeg ikke blot hæver tanken er at haven er højbede. Og de er lige nu 2 m over tank niveau.

Jeg endte op med og købe det husvandværk og blev kun positivt overrasket. Det virker over al forventning. Der er kontraventil og skal ikke fødes uden den første gang. Lige nu flytter jeg det dog når jeg ikke bruger det da anbefalingerne er at det ikke står ude i regn. Men planen er jeg vil bygge et lille hus det kan stå i Så det kun kommer ind om vinteren. 

Ang det skulle lugte har jeg ikke det problem og heller ikke oplevet det med lign anlæg men har også en sort plastik tank så sollys ikke kan ramme vandet så der går alger i det. Kan det være årsagen til dit har lugtet? Det burde være bedre og vaske med dette vand grundet det meget lave kalkindhold ift grundvandet. 

Og kunne aldrig drømme om og mishandle min mtb med en højtryksrenser. Gør nærmest helt ondt når du bare foreslår det. Hehe. Højtryksrenser er aldrig nogen god ide på en mtb. Ihvertfald ikke hvis man bare sætter en lille smule tryk på. 

Har også lige et spørgsmål. 

Jeg har en 1000 liters tank der er gravet ned. I  2 meter ca. Og jeg har jo derfor langt op til husvandværks pumpen.  Har ikke en kontraventil i bunden af min suge slange.     

Vil det være nok at købe en pumpe med indbygget kontraventil eller hva gør jeg ?(: 

Hej Kevin. 

Det er ikke et problem med een pumpe jeg har linket til. Den kan suge op til 45 meter uden og skulle fødes hver gang, der er kontraventil i pumpen 

Både al-ko og gardena kan bruges til opgaven. Gardena stopper selv når der er tryk nok på det er en stor fordel. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

https://www.frishop.dk/pi/Alko-husvandværk-HW-4000-FCS-Comfort-1000-W-rød_427361_21810.aspx


Jeg endte med og købe denne her Kevin. Den stopper også selv når trykket er stort nok. Men den gardena du linker til burde også kunne klare opgaven 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis