Rive til havetraktor. Med eller uden hjul...

Jeg står og skal have købt en rive til min havetraktor. Men skal det være med eller uden hjul? Skal primært bruges til gårdspladsen og til at holde ukrudt nede med på markvejen...

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan nok ikke bruge en efterhængt gårdspladsrive på andet end ærtesten og grus. Bruger du den på en grusvej er jeg ræd den ikke holder ret længe.

Dem jeg kender til plænetraktorer har alle hjul, så folk kan transportere den rundt uden tænderne er i "jorden". Du skal lige være obs på at de færreste små plænetraktorer med hydrostater i længden kan holde til og slæbe rundt med en gårdspladsrive.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
the_partyman skrev den 28-06-2017 08:13:55

Vil det sige at hjulene kun bruges når man ikke river...??

 Det kommer vel lidt an på hvad det er for en rive. Kan du ikke indskrænke spørgsmålet med et link til den eller de du påtænker og købe ???     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Havde tænkt på sådan noget her 

https://www.bauhaus.dk/rive-t-mos-og-sten-100-cm-trolla.html?gclid=Cj0KCQjwp83KBRC2ARIsAGMWFzqn4jkcYHIkxWmWIHyRbhiKvgjgnMbJf-4cnCv8cTNm_3VSCqRDeLAaApbpEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Jeg mener den stadig køre på hjulene, men det gør vel heller ikke noget?

Men ellers tag en tur i Bauhaus og kik på den..


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Nej det gør det ikke. Det var mere om det ene var bedre end det andet...

the_partyman skrev den 28-06-2017 16:43:29

Havde tænkt på sådan noget her 

https://www.bauhaus.dk/rive-t-mos-o...lsrc=aw.ds

 Hjulene bruger du til og regulere hvor dybt tænderne skal gå i gruset og til at løfte rammen/tænderne fra underlaget ved transport. På den model plejer man og binde en snor i toppen af stangen og kan så sidde og regulere hvor dybt den skal gå ved og trække i samme snor eller binde den til stjerten. 

Du skal nok ikke forvente du får mere end du betaler for i den slags redskaber.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis