Skifte inderglas på ovnlåge - mangler adgang

Jeg har tabt bagestenen ned på ovnlågen og skal derfor have sat nyt glas i.

Min udfordring er at jeg ikke kan gennemskue hvordan jeg får skilt lågen ad så jeg kan indsætte et nyt glas. Der mangler noget at skrue af.


Mine bedste bud er at det enten er "topstykket" (det med alle hullerne) der skal af og det nye glase skal glides ind ad den vej.

Eller i den anden ende, hvor der sidder en "dims" i hver side til at holde de 2 inderglas fast.

Dem kan jeg komme til ved at piller hængslerne af.

Både for "topstykket" og "dimserne" mangler der åbenlyse måder at få dem af. De er "klikket" fast (men ikke limet - man kan vrikke med dem). Og jeg er lidt bekymret for at gøre mere skade end gavn hvis jeg prøver at klikke dem af med magt (jeg har ikke kunnet finde topstykke eller dimser som reservedele).

Er der nogen som har tip til hvordan jeg får nyt glas ind?

- Bjarne

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvem har lavet ovnen eller med andre ord fabrikat og type, for uden disse oplysninger er det umuligt at finde brugsanvisningen.


fase

Hvalpe glassene er lette at tage af. De er fjederbelastede, dvs du åbner lågen helt til vandret. Nu trykker du ned på glasset. Det giver sig nogle mm og nu trykker du opad mod toppen af lågen. Som du kan se i hjørnerne er der læber der holder dem på plads.


 


S. Fabrin skrev den 27-06-2017 08:24:49

Hvem har lavet ovnen eller med andre ord fabrikat og type, for uden disse oplysninger er det umuligt at finde brugsanvisningen.

Argh, sorry. Det er et Gram komfur (12KI 654-40)

Pizzabager skrev den 27-06-2017 09:40:59

på det nederste billede, sidder der ikke en skrue inde i siden på den der holder?

 Nej. Når jeg piller hængslerne ud så kan jeg se at der sidder "modhager" - ie. den er klikket ind.

uldal skrev den 27-06-2017 15:21:00

Hvalpe glassene er lette at tage af. De er fjederbelastede, dvs du åbner lågen helt til vandret. Nu trykker du ned på glasset. Det giver sig nogle mm og nu trykker du opad mod toppen af lågen. Som du kan se i hjørnerne er der læber der holder dem på plads.

 Er ikke sikker på hvad du mener? Det midterste glas (der er 3 lag) har jeg prøvet som du skrev, men jeg kan ikke flytte nok på glasset til at det kommer ud.


Tak! :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis