tagpap vs eternit

Hej alle LDS'er

Vi skal have skiftet vores gamle eternittag fra 60'erne til et enten, tagpap eller bølgeeternit tag. Vores hus er 170 kvm i grundplan, (1 plan) og mener at have regnet ud at vi har 200 kvm tag med ca 15 graders hældning

I de tilbud vi har fået indgår der:

Stillads

Afmontering af gammelt tag (skal selv stå for bortskaffelse)

efterisolering

nyt tag

vedligeholdelsesfrit rundt om hele huset i sternen.

blikkenslager tagrender

Prisen på bølgeeternit er 170.000

Tagpap med lister: 239.000

Jeg ved godt at tagpap er meget flottere, og det er da også det vi hælder mest til, men er prisen fair og er holdbarheden også det bedre end eternit? Jeg har gennemsøgt hele nettet og kan ikke rigtig finde ud af hvad folk mener. Håber nogen kan give et godt svar.

Mvh Jan



jan
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg fik lagt Cembrit B7 eternitplader på vores tag i 2010. Holdbarheden er elendig og taget skal skiftes igen inden for maks fem år. Pladerne er fyldt med revner og Cembrits garanti dækker ikke, da man må forvente at selve pladen og malingen arbejder forskelligt.

Jeg har haft en uvildig  byggesagkyndig ude og han siger selv, at han aldrig ville smide penge efter eternittage i vore tid, nu hvor det ikke er tilladt at bruge asbest  

Har du overvejet et stålpladetag? Du kan få nogle, der ligner et "rigtigt" tag. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Har eternitpladerne ikke ændret sig markant de sidste par år? og mener du ikke asbest?

Vi har også fået et tilbud på et decra tag fra metrotile, på et nyt produkt de kalder ipanel. Det var dog uden efterisolering og vedligeholdelsesfrit på de 3 gavle, og mener også det var ståltagrender. det lød på 172.500 i overslag. Har bare snakket med 3 forskellige tømrer uafhængigt af hindanden, og de fraråde det alle sammen.


jan
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jo, asbest! Skrivefejl, fik ikke skrevet det jeg tænkte! :-)

Eternitplader er efter min mening ikke værd at bruge penge på. Jeg ville gå efter noget der holder i minimum 25 år!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Her snakket vi nok om smag og behag, personligt ville jeg vælge tagpap med en forventet levetid på min 30 år og ved udskiftning brændes der blot en ny bane oven på den gamle... Og prisen syntes jeg lyder ganske fair

Det skal siges at vi snakker jysk håndværkerløn så timelønnen er ikke så høj som i kbh, syntes bare jeg ser ekspempler på tage der er meget lig vores, hvor de har kostet ca 200k. (bare rolig, alt er på regning )


jan
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Jeg ville vælge tagpap. Nu om dage er det faktisk et helt forkert ord, for der er ikke spor pap i det. Det er et af de mest holdbare tage man kan få. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Men hvad men prisen? er den i orden? fik ikke lige skrevet at der er 2 taghætter og 2 skotrender


jan

Har du overvejet at få Monier B&C 25 beton tegl på. Vi har lige fået skiftet vores gamle eternittag ud med dem. Det er beton tegl, men vejer 40% mindre end normale beton tegl (det samme som eternittag) men har samme holdbarhed som beton tegl

Prisen er absolut i orden tvivler på at du kan finde det meget billigere selv til Jydske priser inkl det der moms.....

Nu da det er et GDS-forum bliver jeg nødt til at lige skrive hvad mit røg op i, ved selv at lave det hele:

Skifer-eternit, kittet, 130 m2 tag
Ny spærtræ og lægter
Undertag
Efterisolering
Genvex-anlæg
Vedligeholdelsesfri udhæng og stern
Zink-tagrender
Skjult zink-rygning
Stillads

85.000 kr


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også