Siemens "amerikanerkøleskab" med defekt termostat

hej derude

Vi har et siemens "amerikanerkøleskab" - stort skabskøleskab af typen KS38R95 - der er begyndt ikke at køle ordentligt - jeg formder det "bare" er termostaten da kompressoren ikke kører konstant - men hvor katten sidder termostaten i dette? Det har udevendigt temperaturregulering - og indvendigt synes jeg kun der sidder en blæser og så "lampen" - sidder den sammen med en af disse?


mvh ti

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hej igen derude

nå - det at skifte en termostat i dette køleskab er meget simpelt - sidder bagved en lille klap i venstre side - ca 1/3 oppe. Men det gjorde ingen forskel - det var en lille NTC og den søltees ok - 5 ohm ved stuetemperatur og nedadgående lige så snart jeg tog den i hånden

Men hvad kan det så være - jeg fornemmer at afrimningen kører mere end hårdt nødvendigt - hvor sidder føleren hvis nogen for dette? - Er det blot en lille timer istedet?


Elektronikken i dette køleskab er et lille print fra Diehl - en 15703-013VED 1072

Der er ikke noget på det lille print der ser dødt ud så hmm

Det er ej heller en controller som man blot lige kan finde en replacement for - alternativt skal man til at lave noget selv...

Der skulle vel ikke være nogen derude som har en service manual til dette køleskab?


mvh ti


Det kan være at skabet er gået fast i rim. Det sker her om sommeren hvis dør f.eks. har stået åbnet. Så skal den slukkes en dags tid og stå med åben låge. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis