Låse beslag revet løs - kan plastic repareres?

Beslaget der styrer låsestang i klappen foran på campingvognen er gået løs, se foto:

Kan plastic'en repareres, fx med noget epoxy lim? Eller er det bedre at skrue/lime en lille plade ovenpå, og så gøre låse beslag fast i det?

/Henrik


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror ikke at epoxy lim kan udfylde det hul med et godt resultat.

 Det letteste er nok at lave 2 stykker plade og skrue dem sammen.Men det kommer jo lidt an på hvor præcis beslaget skal sidde i højden. 

Der er jo også den mulighed at du kan bygge det op igen i glasfiber. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis det ikk er og se så er det nemmeste og købe lidt 2-komponent lim og så lime en plade på evt med nogle små bolte (som også beslaget er gjort fast med) og store spændeskive bag (skærmskive) 

Ellers kan det genopbygges med epoxy lim og plastikspåner/glasfiber, visse typer plastik kan man svejse i.


Morten
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Generelt duer epoxy lim ikke på glatte flader, det ligegyldigt hvad materiale de er af. Ligeledes kan det heller ikke holde hvis den ene part af det sammenlimede materiale kan give sig.

Du kan tildanne to stykker metalplader efter hullerne på din "låsestang" og lægge en på hver side af materialet, dvs bruge dem som spændeskive. Alternativt kan du lægge glasfibermåtte/glasfiber på begge sider og bruge det som spændeskiver. Glasfiberen og måtten kan du købe som et sæt relativt billigt ved et autotilbehørs firma. Af de to muligheder ville jeg nok selv vælge den sidste i stedet for nogle tildannede skiver af jernplade der uden tvivl vil give rustvand ligegyldigt hvor godt de er malet eller galvaniseret. 

Lykke til med reparationen.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg reparede det med en Primo plastliste (tror det hedder en fejeliste eller sandliste):
Skar en længde af i overmål, forborede to skruehuller og et lille hul til en snor (til at styre/redde den med undervejs), og mingelerede den ned i og under hullet, hvorefter jeg skruede beslag fast i den. Inden jeg skruede beslaget helt fast fik det noget byggefuge ind under.
Det virker relativt solidt, i betragtning af at klappen i sig selv er en kende fleksibel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også