Hvilket bundstykke?

Hej lav-det-selv'ere

Jeg har brug for hjælp til at finde et passende bundstykke til min dør ved badeværelset.

Målene er umiddelbart 62.7 cm længde, 8.2 dybde(bredde), 2.1 højde. 

Jeg købte et bundstykke der har målene: 63 X 10 x 2.1 - Men det viser sig (selvfølgelig) at være en smule for langt, derudover så har det også en udnødvendig bredde, da bundstykket kommer til at gå udover de fliser det bliver lagt på. Er der er løsning for nybegyndere?, her tænker jeg eksempelvis at prøve at korte lidt af med et stemmjerne og så slibe efter, eller findes der andre gode løsninger?

Jeg har smidt lidt billeder op så i kan se hvor bundstykket skal placeres,

Håber i kan hjælpe, og på forhånd tak :)



Billede 1: Venstre dørkarm set udefra. fliserne er næsten høje nok, men der er et mellemrum mellem dør og fliser som jeg gerne vil af med.


Billede 2: Dørkarmens højre side


Billede 3: Dørkarmens venstre side igen, her er det lettere at se niveau forskel mellem badeværelses gulv, og fliserne i dørkarmen.


Nedenstående er det bundstykke jeg har købt. Den del af bundstykke der ikke måles med tommestokken, er den del der i sidste ende vil gå ud over kanten på fliserne, og derfor er unødvendig.


2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du har flere muligheder for at "trimme" den, her er nogle, men langt fra alle muligheder:

-En over fræser med rette værktøj og en styreskinne, spændt godt fast

-En bord-rundsav

-håndholdt rundsav med styreskinne og vel fastspændt

-Stemmejern + slibning og en masse tid til at "fin pudse"

-kyndig brug af en fuksvands med slibning og afretning bagefter, som med stemmejern



 

Tak for udførligt svar. der er helt sikkert noget at gå videre med

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis