K3 på Gulvafløb i badeværelse

I det nye hus stod der følgende i tilstandsrapporten

K3

Gulvafløb i badeværelse, kælder er ikke udført i henhold til afløbsregulativet. Der er anvendt flere forhøjelsesrammer og afsluttet med fuge mellem øverste forhøjelsesramme og gulvrist.
Note: Der er risiko for fugtindtrængning i omliggende konstruktioner og dermed følgeskader.


Jeg har vedhæftet nogle billeder.

Hvordan skal jeg forholde mig til dette? - er det noget der skal laves? Er det noget man selv kan lave eller kræver det en murer/vvs?

På forhånd tak


 


 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan selv lave - ikke selv lave ? ? Ja det er jo et svært spørgsmål at svare på.

Det kommer jo an på hvordan det er lavet. Men under alle omstændigheder skal der pilles nogle fliser op omkring afløbet, og der skal hugges ned så man kan se hvad det indeholder.

Kommer afløbsrøret lodret op kan det klares ved at forlænge den og sætte et nyt afløb i ( sikkert med  vandlås )  Kommer røret "vandret"  i eller under beton gulvet er det lidt sværere at få det opad. Der skal så hugges lidt længere væk i rørets retning og bruges et par bøjninger, inden man når den rigtige højde til et afløb. Eller der kan bruges et dybere liggende afløb. Når det er hugget op og man ved hvordan det forløber, kan man kigge på f.eks. Blucher katalog og finde den kombination der opfylder betingelser.

Men rent juridisk så er det en autoriseret kloakmester der skal lave selv det arbejde. Medens ophugning og genetablering kan man selv lave.

 Men en K3 er jo bare et tal for risiko. Hvis der ellers ikke er gulvvarme eller andre jernrør i gulvet, kan jeg ikke se den store risiko ved at der trænger fugt ud i et kældergulv. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mange tak for dit uddybende svar. 


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis