Stænktæt kontakt

I bl.a. Harald Nyborg sælger de nogle meget billige stænktætte kontakter. Er de godkendt til udendørs brug? Synes ikke, at jeg kan se nærmere om det nogen steder.


Kurt B. Andersen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De er lovlige, på grund af  EU regler om varers og ...   fri bevægelighed. Men enhver kan sige sig selv at til kr. 13,95  er de af meget ringe kvalitet,  Læs denne tidligere tråd om emnet.LINK


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Min indre "skotte" fik mig til at købe en stikkontakt fra ham 3 gange: Første, sidste og eneste gang !  
Mage til skrammel skal man lede længe efter, det er billigt plast, den var skæv i støbningen, så den ikke kunne slutte ordenligt tæt på underlaget, klemmerne var svære at arbejde med, og skruernes kærv var elendige   
Det eneste positive jeg kan sige om dem, er at de er billige....  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Fuldstændig samme erfaringer som PinkHenrik.

De er simpelthen alt for dårlige, især det med at skrueforbindelserne ikke er til at spænde, og får skruetrækkeren endelig bid, skruer man let gevindet over.


Vi prøver igen, i morgen --

OK - tak for svarene. Så er det ikke den vej, jeg skal kigge.


Kurt B. Andersen

LK IP 45-55 serien også kaldt "Hospitalsserien". En helt anden pris, en helt anden kvalitet. 

Harald Skralds 14 kr., duer til at nærrigpinden kan sætte en stikkontakt op, som han kun hver 10 år vil røre ved og som ikke er udsat for mekanisk belastning (fx. den til opvaskemaskinen). 

Det samme gælder de billige Schukoserier fra "Kopp" fra Tyskland.  Tager man derimod en Gira 55 eller en Berker - så er LK Fuga jo ligefrem konkurrencedygtigt. 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis