Vælt en væg

Hej alle. Vil lige høre om I vil give jeres besyv med her.


Den væg der skal væltes er her markeret med rødt:

Her er en gammel tegning af huset som blev tegnet ved opførelsen af huset i 1964:

Den gennemgående væg på langs kan ses i et snit her:

I 1974 blev der udvidet og ombygget til følgende tegning, hvor den første tegning er tegnet af fra:

Ved denne ombygning er der kun en snittegning af det tilbyggede der umiddelbart ikke er relevant her.


Så tilbage til spørgsmålet om der mur som er markeret med rødt, i det første billede, kan væltes uden viderer?



MVH Dennis


Dennis
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har nævnt det herinde før. Jeg synes det er utroligt så mange modige mennesker der findes. Du er på et forum hvor langt størstedelen er meget hjælpsomme, men det betyder ikke at de altid har ret.

Hvem som helst kan skrive et meget overbevisende svar, og lyde enormt klog og overbevisende, fordi de selv har gjort eller hørt noget lignende en gang - og der virkede det. Hvis jeg skriver til dig at det kan du snildt gøre, og så facaden braser sammen pga. vindtrykket, hvad gør du så?

Jeg er ked af at sige det, men statiske vurderinger af en bygning er IKKE gør-det-selv arbejde. Der er kun en rigtig ting at gøre, og det er at kontakte en ingeniør. Han ved hvad det drejer sig om, og laver han en fejl, så har han en forsikring der dækker, i modsætning til hr. og fru. Internet.

Ønsker du bare at få en ide om hvorvidt det kan lade sig gøre inden du bruger penge på en ingeniør, så vil jeg da godt sige at jeg sagtens tror det kan lade sig gøre uden videre. Men stoler du blindt på det, så er du ikke rigtig klog

NikolajBo skrev den 23-06-2017 18:04:06

Jeg har nævnt det herinde før. Jeg synes det er utroligt så mange modige mennesker der findes. Du er på et forum hvor langt størstedelen er meget hjælpsomme, men det betyder ikke at de altid har ret...

 Bare rolig, så dum er jeg ikke. Skriver herinde netop for at få en fornemmelse af projektet.


Dennis

Jeg er ganske sikker på at det kan du ikke, det ligner du har åbent køkken, og på den gamle tegning er der lukket køkken, så jeg tror der ligger en bjælke som bærer taget, som går fra den oprindelige bærene væg gennem huset på langs, dvs nu fra køkkenvæggen mod gang, hen over den væg du vil fjerne og støtter på den, og ud til facaden. 

Det er selvfølgelig kun et gæt, men det ligner tegningerne fra mit hus, og vi har den samme bærene væg gennem huset, og for enden går der en rem hen over stuen ud til gavlen.

Pizzabager skrev den 23-06-2017 20:17:37

Jeg er ganske sikker på at det kan du ikke, det ligner du har åbent køkken, og på den gamle tegning er der lukket køkken, så jeg tror der ligger en bjælke som bærer taget, som går fra den oprindelige bærene væg gennem huset på langs, dvs nu fra køkkenvæggen mod gang, hen over den væg du vil fjerne og støtter på den, og ud til facaden. 

Det er selvfølgelig kun et gæt, men det ligner tegningerne fra mit hus, og vi har den samme bærene væg gennem huset, og for enden går der en rem hen over stuen ud til gavlen.

 Tak for svaret, den tanke har også strejfet mig, hvilket er noget jeg først for syn for sagen når jeg får mulighed for at komme på loftet. Er ikke flyttet ind endnu, men vi går og leger med tankerne om indretningen og vi er fast besluttet på at få et større køkken, hvor vi nu overvejer de muligheder der er. Hvis den gamle væg er bærende hvor der nu ligger en rem vil vi undersøge muligheden for at få lavet en stolpe i hjørnet af den gamle væg og rive resten ned hvis det bliver muligt, og så kommer der helt sikkert en ingeniør ind over det.


Dennis
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis