Bioklipper - hvilken gør det ordentligt?

Kære forum, 

Jeg har brug for en bioklipper til haven, der gør det ordenligt! Den jeg har nu, en Al-Ko med baghjulstræk, bioklipper reelt ikke. Græsset ligges bare i sin længde når den bevæger sig fremad.

Jeg mistænker det skyldes at baghjulstrækkets kasse forhindrer at det afklippede græs bliver virvlet rundt, og klippet/slået flere gange. 

Vil maskiner som Klippo Excellent med helt glat skjold gøre det bedre? 

Andre forslag?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har på et tidspunkt prøvet en Honda, der virkede bioklippet rigtig godt, den havde 2 knive (på samme aksel) desuden havde den mulighed for bagudkast, samt opsamler.

Den havde plastskjold, samt trinløst hydrostatisk fremdrift, en herlig maskine som nok ikke findes bedre. Efter min mening en del bedre end Klippo, som jeg også har prøvet.-.

Men jo ikke i den billige ende Link Honda


Vi prøver igen, i morgen --

Har du checket din kniv?

En skarp kniv er første forudsætning for et ordentligt bioklip. Di kan skærpe kniven med vinkelsliber eller fil.

Prøv om ikke det hjælper....


MVH Njord

En anden forudsætning for bioklip virker ordentligt, er at græsset er helt tørt og ikke for langt.

De bedste bioklippere der nogensinde er lavet, var de gamle Klippo med det runde alu skjold.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak for input. Helt enig mht knivens skarphed, har været den vej også. 

Nitter, "de gamle Klippo", svarer de til den nuværende Excellent? 

Klippo laver noget der hedder en "kniv tallerken". Meget anderledes design, noget der har erfaring med om den er bedre? 

Jeg synes ikke de nye klippo er specielt gode til bioklip, men det fungere da.

Min erfaring er at Hondaén jeg linker til længere oppe, er betydelig bedre, men den bryder sig heller ikke om langt vådt græs. Men så har den jo mulighed for bagudkast, eller opsamling.

Og samler man græsset op nogle gange hvor plænen gror meget, er det betydelig lettere at få en perfekt bioplipning det næste stykke tid.


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Viggo_L skrev den 24-06-2017 11:48:52

Tak for input. Helt enig mht knivens skarphed, har været den vej også. 

Nitter, "de gamle Klippo", svarer de til den nuværende Excellent? 

Klippo laver noget der hedder en "kniv tallerken". Meget anderledes design, noget der har erfaring med om den er bedre? 

 Nej, på Excellent er skjoldet helt anderledes.

Kniv og tallerken udgaven kender jeg ikke noget til.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Mange tak. Udover Honda'en er der åbenbart ikke de store bioklipmirakler, så jeg kører videre med min Al-Ko et par år endnu. Robot ville sikkert løse problemet, men det er for dyrt til min størrelse grund. 

Hej Viggo_L

Jeg tror at det er noget være fup med det bioklip, jeg købte sidste år en Texas med elstart og selvkørende og som også skulle kunne køre bioklip men selvom jeg har slebet kniven så den var skarp som et barberblad var det, det samme resultat som du skriver om, jeg kunne ligeså godt have beholdt min gamle klipper og så bare taget opsamler kurven af for resultatet er det samme. Uanset om græsset er tørt eller ikke ret langt, så lægger det sig i baner, man kan jo heller ikke klippe græs hver dag for at undgå at det bliver for langt så jeg har opgivet det biopjat og klipper med opsamler. Det var rart at høre at også andre har samme problem, jeg troede at jeg bare havde været uheldig og købe et dårligt fabrikat. Jeg kan samtidig fraråde nogen at købe en Texas plæneklipper, allerede i begyndelsen af den anden sommer = 1½ år holdt den op med at være selvkørende og måtte til reparation, heldigvis på garantien men jeg har haft hus i 43 år og haft flere selvkørende klippere og ingen af dem er kasseret på grund af at de ikke mere ville køre af sig selv, de har alle holdet i 10-12 år og været kasseret på grund af anden slitage.


VH
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis