Hvilken PDA

Hej LDS´ere

Konen skal have en PDA. Hun mener, at det er et job for mig at finde ud af, hvad det skal være for en. Har overvejet en Dell, det virker rimeligt billigt. Er der nogen der har erfaringer med dem eller andre?
Er der andre relevante styresystemer end windows?
Skal bruges som kalender og fagligt opslagsværk.
Alle erfaringer modtages med tak!

mvh Anders Kruse
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bare husk, at selvom firmaet betaler, så køb det i eget navn. Så kan I klage og levere retur - det kan firmaer ikke. Jeg købte 4 Dell-computere og trak det på mit personlige Visakort, men da jeg skrev firmanavn på de sidste, da man ikke kan skrive hvem der er bruger eller køber, og hvem der er betaler, var det helt udelukket at jeg kunne bytte en af computerne jeg ikke var tilfreds med.

Det var oppe på ledelsesplan, da jeg ikke ville acceptere det, men sådan blev det.

Lad mig så også sige, at det er skønne computere - jeg er især imponeret over støjen, for af og til prøver jeg at starte en 5110 - eller var det en 4110 - stationær - for blot at opdage, at den allerede kører. Fantastisk. Ser man inde i kabinettet på samme er der en lang indviklet gang i plastic, som gør at støjen ikke kommer ud i rummet.

Jeg købte umiddelbart en fra en kunde, og den har samme høje ydelser, men larmer, så jeg dårligt gider bruge den.

Dog.... har jeg opdaget, at har I gamle programmer der kører under dos, så skal I spørge Dell om det først, for de 2 af 4 jeg købte skulle kunne bruges til et ældre program i mit firma, men der har Intel ikke lavet drivere til, så den ene er i hvertfald til salg. Kostede 5.990 for et par måneder siden og sælges for kr. 4.000 og er aldrig brugt. Det er vistnok en 2,4 gb celeron med fladskærm (15"), sort, og med vistnok 60 gb harddisk. Det er ikke noget fusk i det, så prisen er efter min mening ok, og prisen jeg gav er den samme i dag, så der er en del at spare.

Skulle nogen være interesseret skal jeg nok maile en kopi at købsfakturaen.

Med venlig hilsen

Jørgen
Hej Anders

Du kan prøve www.pdamed.dk

Her er masser af nyttig info om alt indenfor PDA
Hej Anders, jeg ville vælge en Compaq, der bliver udviklet mest til disse af produkter og sådan. Dell er vist ok men du kan ikke få så meget til disse som til compaq.

Så mit forslag Compaq 2210 hvis det skal være rigtigt godt eller bare en 1910/1915.
Har meget dårlige erfaringer med Compaq - batterierne holder ikke et år (vi købte 10 i firmaet, efter et år var næsten alle nede på StandBy-tid på under tre dage). - og det koster en jetjager at skifte batterierne!

Mvh.

Jan R.
Annonce
Lyder godt nok underligt med de batterier, men klart, hvis batterierne bliver holdt dårligt holder de ikke, men hvis det du siger er rigtigt, ville jeg da gå til compaq med dem og få nogen nye.
Hvis de er holdt dårligt ved at blive brugt hver dag og stå i dock i arbejdstiden (hvilket ligesom er nødvendigt), ja - så er de det. Men det bør måske nævnes, at de er ca. 2 år gamle - og der trods alt er sket lidt på markedet siden.

Mvh.

Jan R.
>Jan, nu skriver du de er 2 år? Først var det 10 stk. der var gået døde inden 1 år. Jeg har 2 stk. min første en 3850 er 4 år nu, og holder ikke lige så lang tid som den nye men 1,5 dag uden opladning klarer den da.
I 1999 købte jeg en 3com Plam V. Den har jeg været glad for. Den synkroniseres med MS Outlook så kalenderen og adresserne er altid med.
Det indbyggede batteri holder også til 3 ugers sommerferie uden opladning. Nu er der naturligvis kommet andre smarte modeller på markedet, der kan meget mere, men Palm V opfyldt mit behov.

MVH Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hej Rene,
Præcisering: PDA'erne er to år, men batterierne skulle udskiftes efter et år, hvor standby tiden var nede på under "en weekend". Og skal hilse at sige, at hvis standby-tiden er så kort, så er brugsværdien relativ lav, hvis man bruger den i weekenden og selv kortere rejser!

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis