Er jorden flad..

Vi var ved Vestehavet idag og på hjemturen snuppede vi lige et af Danmarks højeste punkter. Når jeg ser ud mod horisonten kan jeg ikke se om jorden krummer, faktisk synes horisonten at være helt lige. Det fænomen strider voldsomt imod min skolelærdom, idet jeg mener og huske at jorden skulle krumme 3 m for hver 1 km man skuer ud over landet eller havet. Det er lige før jeg er rystet i min grundvold og det bliver jeg i al fald hvis det viser sig at jorden faktisk er flad, trods flotte billeder taget ude fra rummet af.     

Vi var ved Vestehavet idag og på hjemturen... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg så et dokumentar program for et par måneder siden. Man havde opstillet en kraftig laserlys ved bredden af en stor sø. Man sejlede ud med et lille skib, 1 km ude på søen ramte laserlyset 0.08 meter over fixpunktet på skroget, 2 km ude på søen ramte laserlyset 0.31 meter over fixpunktet på skroget, 5 km ude på søen ramte laserlyset 1.96 meter over fixpunktet.
Man prøvede også med en helikopter som landede over på den modsatte søbred 10 km væk, laserlyset ramte 7.85 meter over helikopteren. Så ja jorden har en krumning og (vandet) havet samt søer følger denne krumning.    

Enafdeskøre skrev den 24-12-2018 05:20:00

Det er partikler i luften og perspektiv der afgør hvor langt du kan se, i koldere egne (Grønland f.eks.) med mindre fugt i atmosfærren kan en se meget længere. Jeg har også lejet med en badebold  -globus i vandkanten som barn, og havde aldrig stillet spørgsmål til om det var rigtigt hvad jeg lærte i skolen og på tv. Men nu ved jeg hvor lidt jeg egentlig ved, og da jeg finder medierne særdeles utroværdige, har JEG svært ved at tro på at de lærer os sandheden om universet når de lyver om alt andet. Jeg ved godt jeg er lidt skør, men det burde være nemt at bevise hvis vi bor på en bold der flyver med 909187 km/t. De mest ikoniske billeder taget af jorden hedder Blue Marble serien. De er tydeligt animeret. Nu kender jeg ikke dig men regner ikke med du undersøger sagen, for hvorfor skulle du bruge tid på enden ikke at blive klogere, eller ende med et verdenssyn der er upopulært. Vh Thomas

 Hold nu op. Hvor det før har været et adelsmærke for selvstændig tænkning at være kritisk overfor etablissementet, er det istedet blevet et udstillingsvindue for intellektuelt forarmede der fejlagtigt tror at al tvivl er lige god. Selv for folk placeret på jorden er indicierne for en rund jord så mange flere og så meget mere ligetil end for en flad, at man ved at postulere en flad jord blot afslører sin manglende indsigt i fysikkens love... Og ikke at man er en stor tænker.

Enafdeskøre:  Altså dit bedste argument for den flade jord er: " svært ved at tro på at de lærer os sandheden om universet når de lyver om alt andet" Det siger jo alt om hvor langt ude det er


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tja - Hvem er "de" og hvad er "alt andet"?

Fanme underholdende læsning 🙃

Hvis jorden virkelig var flad hvorfor så have satellitter til at sende signaler rundt?  De er jo nødvendige i og med at signalet ikke kan følge jordens krumning.. 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Annonce

Her ses den kuglerunde jord som astronauterne på apollo 8 så den for præcis 50 år siden det var første gang mennesket kunne se hele jorden som en globus..............det er månen i bunden af billedet.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 25-12-2018 15:53:10

Her ses den kuglerunde jord som astronauterne på apollo 8 så den for præcis 50 år siden det var første gang mennesket kunne se hele jorden som en globus..............det er månen i bunden af billedet.


 Hvortil en flad jord fanatiker eller en månelandingsbenægter jo blot vil sige:”hvor er stjernerne?”... det er irrelevant at du og jeg kan sige at det kraftige lys fra solen gør at stjernerne ikke kommer med på en kort eksponering... Det er det faktum at vedkommende benægter ikke ved eller ikke forstår dette, der ligger til grund for deres hårdnakkede insisteren på at deres “holdning” har samme værdi som en begrundet holdning.

Hi hi, de folk der tror på at jorden er flad, kan vel nemt overbevise os vantro...
De kan bare tage ud til kanten og hoppe ud, eller i det mindste tage en selfie med ryggen mod kanten     

Men de vil måske sige at billeder lyver og er en del af den store sammensværgelse også selvom de selv har taget billedet....


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Ja , der må være en kant  


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Næ nej.. den går ikke, fordi kanten er forbudt område og bevogtet af militæret påstår nogen. Andre igen mener jorden er omkranset af en høj ismur.    

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis