Leje af gevindskærer på sjælland

Overskriften siger egentlig det hele, men er der mon et sted på sjælland som udlejer en elektrisk gevindskærer a la Grems eller Rigid? 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

nu ved jeg ikke hvad dagspris på leje af gevindskære er, men kan det betale sig ?

du kan købe en fin elektrisk model til 1400 kr, og efter du har brugt den i en uge eller 2 kan du sælge den i den blå avis.

vil tro at det samlet set kommer til at koste dig ca. 500 kr. uanset hvor lange og hvor meget du skal bruge den.

du kunne evt selv købe en brugt...

ved leje skal du sikkert alligevel lægge et depositum (dvs du skal host op med samme beløb) ...og skal sikre at du kan lave det hele på "kort" tid. hvis lige pludselig tidsplanen skrider så koster det.

jeg selv købte nedenstående da jeg skulle skære nogle 1/2 gevind i galv jernrør til regnvandingsanlæg i drivhuset...den har lavet fine gevind. til skærre olie brugte jeg blot cykel kædeolie med ptf og arbejdede mig langsomt frem.

https://www.vvs-eksperten.dk/vaerkt...skaeresaet


om det kan svare sig at købe den kommer jo lidt an på omfanget af arbejdet og rørdimension. 

Det som "alle" har i bilen - dvs op til 5/8 kan man nok købe og sælge eller låne fra en ven der er VVS'er. Grossisterne lejer det faktisk også ud. 

Hvis det er op til 2'' (den fra rigid står til køb til ca. 30.000) bør du låne. Din kære grossistpartner (AO, Bdr. Dahl etc.) kan hjælpe dig. 


Jeg tror du mener 5/4" eller 1 1/4" når du skriver "den som alle har".


Søren O

yes 5/4 = 1 1/4 var det jeg mente. telefonens stavekontrol havde en anden mening.  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis