Klimaanlæg køler ikke og køler så pludselig

Hej.

Jeg har en Audi A2, hvor klimaanlægget ikke virker ordentligt.

Det meste af tiden køler det ikke, men pludselig kommer der kold luft, hvorefter det så hører op igen.

Anlægget går også pludselig op i hastighed og så pludselig ned igen.

Det virker som om, at det, at det springer op i hastighed hænger sammen med at det begynder at køle, - men jeg er ikke helt sikker.

Nogen ide om, hvad det kan være? Har selv tænkt på om det kan være et spjæld, der hænger?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

du skriver at anlægget går op i hastighed og så køler det. Mener du dermed, at motoren går op i hastighed. Du kunne få undersøgt om koblingen til kompressoren fungerer som den skal eller om, der er kølevæske nok på anlægget.


fase

Hej

Det kunne tyde på at der ikke er nok kølemiddel på, når kompressoren ikke har nok tryk så stopper den for ikke at gå istykker.

Hvor gammel er anlæget? mit var 11 år og havde tabt lidt tryk det gav lidt det samme som det du beskriver, og luften var ikke ordentlig kold. Jeg har genfyldt anlæget og nu køre det da som det var ny. Købte sådan en her og der er nok til en to tre gange mere.. http://www.eurorefrigerant.com/r134...t-1kg.html


Det lyder IMO også som en gas-ladning der er delvist forsvundet.

Kør til en mekanikker og få lavet service på dit AC anlæg. Der skal en autorisation til at arbejde på køleriet.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis