Dør binder i tætninger

Jeg har et lidt underigt problem; Min hoveddør binder. Men ikke på den traditionelle måde. 

Den binder i tætningslisterne. Døren er lige og der er ikke noget der går på, men der sidder sådan nogle brune gummilister, som formentlig er der for at gøre døren lufttæt, og de gør at den binder temmelig meget. Lidt som når man lige har lukket køleskabet, og der er undertryk. 

Jeg har prøvet at smøre listerne med glidecreme, og det hjalp, men kun meget lidt. 

Andre bud? 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skriver glidecreme,mener du dermed silicone ?


bh

Gætter på at tætningslisterne er blevet "klistrede".

Det kan muligvis afhjælpes med silicone af en slags, fx. en flaske med indbygget pensel som bruge til bildøre/-vindue, eller en stift til samme formål.Det sviner mindre end sprayflaske.


Træd ikke på mine ledninger :o)
optisana skrev den 19-06-2017 19:25:47

Du skriver glidecreme,mener du dermed silicone ?

 Ja, jeg prøvede unipak glidex (glidemiddel)

Kom til at tænke på,hvordan er fladerne,som listerne går imod,jeg mener glatte eller ru.


bh
optisana skrev den 20-06-2017 19:26:54

Kom til at tænke på,hvordan er fladerne,som listerne går imod,jeg mener glatte eller ru.

 De er malede (glatte)... men det er som om listerne vender den forkerte vej. De stritter mod den retning døren åbnes. Så når man åbner døren virker det som om de bliver tvunget til at folde den anden vej (giver det mening?)

Annonce

Det lyder mærkeligt at de pludselig er begyndt at binde,men hvis de har siddet der i mange år er gummiet måske blevet lidt "træt",har du ikke mulighed for at skifte dem ?


bh

Her et lidt forsinket svar... jeg vil nu gerne skifte dem. Som i kan se er det slidte. 

Jeg har kigget efter nye i Silvan, men jeg kan umiddelbart ikke se nogen som dem her. De sidder inde i døren i en 8mm dyb slidse. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også