Døgnur, udendørs og elektronisk (med display) med "jord".

Efter grundig søgning på google, har jeg desværre ikke fundet ovenstående.

Elektronisk døgnur til udendørs brug er let nok at finde, bare ikke med jord :-).


https://www.avxperten.dk/taend-og-sluk-ur/udendoers-digital-taend-sluk-ur-ip-44-vandtaet.asp?utm_source=MerchantAVX&utm_medium=cpc&utm_campaign=230&gclid=COG6y8ewx9QCFR1JGQodaR0DmA


Nogen der ved om det findes?


Med venlig hilsen

 

Lars F.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kan ikke umiddelbart se at den skulle være uden jord. De andre indendørs der er vist under har alle jordforbindelse. 

Det er ikke den "danske model" med 3 ben men den type med sidejordskontakt. Det er så også blevet lovlig i DK hvis stikk. og stikprop videre har samme system.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for svar :-).


Det er en "god gammeldags" udendørs stikkontakt med almindelig jord, ikke schuko-systemet (er det ikke det, det hedder?).


Men hvor vigtigt er det egentlig med jordforbindelse i "vore dage" med HPFI-relæ, osv.??


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Lars F. skrev den 18-06-2017 20:19:42

Tak for svar :-).


Det er en "god gammeldags" udendørs stikkontakt med almindelig jord, ikke schuko-systemet (er det ikke det, det hedder?).


Men hvor vigtigt er det egentlig med jordforbindelse i "vore dage" med HPFI-relæ, osv.??

 Når du spørger om jord er nødvendig, bliver jeg nødt til at vide, hvad du skal slutte til. Måske kræver det slet ikke jord.


fase
S. Fabrin skrev den 19-06-2017 00:02:10

 Når du spørger om jord er nødvendig, bliver jeg nødt til at vide, hvad du skal slutte til. Måske kræver det slet ikke jord.

 Det er til fire havelamper i rustfrit stål, der står over en rimelig lang afstand, på grænsen ud til marken.


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Står der på lampen, at den skal jorforbindes foskriftsmæssigt, hvis ikke ville jeg sætte dem til uden jordforbindelse.


fase
S. Fabrin skrev den 19-06-2017 10:59:09

Står der på lampen, at den skal jorforbindes foskriftsmæssigt, hvis ikke ville jeg sætte dem til uden jordforbindelse.

 Tak for de gode svar.


"Problemet" blev løst ved at købe et døgnur magen til det der sad i forvejen. Jeg er langtfra imponeret over kvaliten af disse - de små "pinde" der tænder for strømmen, bliver slidte med tiden, og så har vi problemet igen, derfor jeg ville have et elektronisk.


Nå, men nu kan det holde så længe det kan til 32,95.- ;-).

http://www.harald-nyborg.dk/p6006/d...-udendoers



Med venlig hilsen

 

Lars F.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis