Maling til udestue uden varme

Hej. 

Vi er i gang med at få tømt udestuen da den trænger til en kærlig hånd. En af de ting der skal gøres er at den skal males både inde og ude. 

Udestuen er uden varme, den er ikke tæt og ikke isoleret. Vil skyde på at træet der skal males er omkring 10m2 da det meste er vinduer og vælg mod hus der ikke skal males. 

Jeg ved ikke rigtig noget om maling men købe noget for lidt tid siden. Jeg er nu kommet i tvivl om jeg ikke bør bruge det jeg har købt. 

Det er fra B&J og hedder 755 B3 heldækkende træbeskyttelse. Der står det kun må anvendes udendørs. 

Men det her er jo ikke sådan helt udendørs da der er noget læ for vind og vejr. Er det ok at male træet med det eller skal jeg have fat i noget andet? Og i så fald hvad?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Årsagen til at der står"må kun anvendes udendørs"er at det kan afgive dampe,men du skriver,at den ikke er særlig tæt,og som følge deraf er en vis ventilation kan jeg ikke se,at du ikke skulle kunne bruge den du har.


bh

Ja brug løs af Bech og Jørgensen. Det er god maling.
Og som kommenteret herover, når stuen ikke er tæt betyder det ikke noget. Til gengæld har du fordel af, at malingen indeholder svampedræbende ingredienser, så du udover at sikre mod fugtoptagelse også får en overflade, der ikke er så udsat for grønalger, skimmel osv., der godt kan trives i en ikke opvarmet (til tider fugtig) udestue.


Mange tak for jeres svar. Jeps - jeg er blevet rigtig glad for B&J maling - det er super godt.

Dels er der noget udluftning under gulvet, da det er brædder hævet over jorden og ved indgang er der "frit" til terrassen udenfor, så der udluftes den vej. Men ved enden af taget ud mod haven er der heller ikke klodser i, så i alle buer langs udestuen (7m) er der åbent ud til haven.

Blev bare lidt nervøs for om det måske ikke var det smarteste at bruge det i det her tilfælde - men super fint i ikke mener det gør noget - tænkte også hvis det ikke var "farligt" at det så vil være at foretrække når det er uden varme og til tider en smule fugtigt derude.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også