Lidt asfalt til lille rampe fra vej til fortov...

Hej venner,


Vi vil gerne have mulighed for at parkere flere biler på grunden ved siden af hinanden hvorfor den nuværende rampe er for lidt, da der kun er plads til en bil. Hvordan kan man lave sådan en asfaltsrampe fra vej og ca. 5-6 cm høj ind overfortov og indtil grunden?

Er asfalt LDS eller GDS? Opskriift:)?


En af mine kammarater fik et tilbud fra et asfaltfirma på uhyggelige 7.000 kr...








kh. hilsen Mr. GDS 0
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er ret sikker på at du skal søge om tilladelse i din kommune til at udvide din indkørsel og arbejdet skal udføres af autoriseret entreprenør. 

Du kan kontakte din kommunes vej og trafik-afdeling eller hvad den nu hedder i din kommune.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Er sikker på at de ikke vil betale. Min ven i samme kommune havde brede ramper/opkørsler og da kommunen skulle ligge nyt slidlag på vejen  - Vupti var ramperne/opkørslerne væk og de ville ikke bekoste det.

Det der kold asfalt i spand å 20kg. Hvordan skal man stampe det? Jeg agter ikke at leje en stampemaskine fra Silvan - hvad kan man ellers gøre for at stampe det?



kh. hilsen Mr. GDS 0

Du kan bare banke det kolde asfalt, med en træklods og evt. banke på klodsen med en stor hammer.


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg ville være betænkelig ved at bare gøre det uden tilladelse. 

Jeg har selv søgt om at flytte min indkørsel og fik lov til det. Der stod i brevet at jeg skulle dog få arbejdet udført af en autoriseret entreprenør. De gamle fliser skulle fjernes og der skulle lægges 3 forskellige slags sand i lag under og der skulle ligges kørefliser på fortorvet. Den gamle rampe skulle endvidere nedlægges.

Forespurgte ved en entrprenør som skulle have små 15.000 for arbejdet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
christiannielsen skrev den 18-06-2017 06:55:48

Jeg ville være betænkelig ved at bare gøre det uden tilladelse. 

Jeg har selv søgt om at flytte min indkørsel og fik lov til det. Der stod i brevet at jeg skulle dog få arbejdet udført af en autoriseret entreprenør. De gamle fliser skulle fjernes og der skulle lægges 3 forskellige slags sand i lag under og der skulle ligges kørefliser på fortorvet. Den gamle rampe skulle endvidere nedlægges.

Forespurgte ved en entrprenør som skulle have små 15.000 for arbejdet.

 Der er da ikke noget der hedder autoriseret entreprenør. Men en entreprenør kan være autoriseret kloakmester. - Til trådopretter : Du skal forespørge i din Kommunes tekniske forvaltning, da man ikke må ændre på vej m.m. Heller ikke udenfor egen grund.


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....

Takker allesammen, også til Je-ns ift. banke med en træklods...



kh. hilsen Mr. GDS 0
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis