Renovering af bad, afpropning armatur.

Jeg skal snart til at renoverer mit badeværelse som står oprindeligt fra 1977.

På badeværelset er der foruden bruseafdeling også et indbygget badekar, jeg overvejer nu at få fjernet dette badekar, men at bibeholde dvs.”afproppe” det separate armatur og det afløb  som jeg ikke ved hvordan ser ud, fordi at det jo er under det indbyggede badekar.

Jeg har set at man kan få nogle forkromede lukkede ”muffer” man kan skrue på vandrørene i stedet for et armatur.

Grunden til at jeg overvejer at bibeholde vand og afløb, er for det første, fordi det er en billiger løsning, gulvet behøver ikke at bankes op, langt ned for at afmonterer vandrørene til armaturet, men også fordi, hvis at jeg sælger huset så vil det være rimeligt let for de nye købere at installere et badekar.

Men mit spørgsmål er, om dette i det hele taget er lovligt og om det vil give en påtale i tilstandsraporten?

(Pga. af stillestående vand i den del af vandrøret som går til badekarret. Vandet er dog allerede stillestående, fordi jeg kan ikke huske hvornår at denne vandhane sidst har været åbnet.)

Eller skal jeg bide i det sure æble og installere et nyt badekar på bekostning af pladsen og vil denne ekstra udgift evt kunne opvejes ved et salg ?


1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu skal man ALDRIG gå i gang med at renovere et badeværelse, hvis man har planer om at sælge huset, og gå i den tro at man kan tjene på det. Den investering kommer ikke til fulde hjem igen ved salg. 

Du kan ikke i din vildeste fantasi forudsige hvad de nye ejere får af planer. Måske ryger dit ny istandsatte badeværelse ud fordi den nye ejer ikke kan lide f.eks. røde håndtag   eller havde ved jeg.

Er der derimod ikke umiddelbare planer om salg skal du kun tænke på hvad der er bedst for jer i de kommende år. Jeg mener ikke at de afproppede vandrør kan give problemer i tilstandsrapport. Afløbet fra badekar går ofte højt i gulvet og hen i rummets gulvavløb OVER vandlås. Så kan den umiddelbart proppes i gulvafløb og så lægge fliser over den i den i enden "under badekar" . Er der derimod vandlås under badekarret, bør den fjernes nede i gulvet, da sådan en blind gyde er perfekt opholdsrum for rotter.     


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis