Avanceret varmeflytning styring

Hej

Jeg har fået den ide at vi kan varme vores hus op i ca. 6 mdr, hvert år ved at flytte varm luft fra vores udestue. Pt. regulere vi ved at åbne teressedøren derud til. Dette kunne jeg godt tænke mig at lave automatisk.

Dvs. jeg har brug for en styring der skal måle indetemperatur, og sammenligne med udestue temperatur. Hvis den er højere i udestuen, skal en kanalventilator tændes, og et eller 2 motorspjæld åbnes. Desuden skal der slukkes når indetemperaturen når en indstilbar øvre temperatur. 

Jeg har kigget lidt på div. styringer, men ikke rigtigt fundet noget. Vi har pt. en Nilan Comfort 300 styring siddende i vores stue, den tænke jeg måske kunne bruges ? 

Gode ideer søges. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tak, den ser fin ud, men i specifikationerne. står der at max temp. kan styres imellem 40 - 90 grader, det er måske lige i overkanten :-) 

 dog når man ser på billedet, står der 20 grader på. Må lige prøve at ringe til VVFS 

tilføjelse; så lige de også har en pool styring

http://www.varmtvandfrasolen.dk/technische-alternative-poolsolvarmestyring-sbr22-p-596.html

Den ser ud til at kunne klare jobbet :-) 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
  • 1 Arduino Nano  (1 USD free shipping)
  • 2 stk NTC (1 USD free shipping per stk.)
  • 1 Channel relais breakout board (1 USD free shipping)
  • gammel micro USB 5V strømforsyning (fra rodekassen)
  • 12V røraxialventilator med tilhørende færdige strømforsyning ca 300 kr.
    (jeg ville holde mig <48V så er der ingen kvæler med loven og fordi jeg ikke giver ret meget for de der arduino relais boards)  ca. 
  • lidt kanalværk og en butterfly-ventil fingersnild og hjernegymnastik.  





 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis