Gode råd og erfaringer mht. sprøjtepumper/mørtelpumper søges

Jeg kunne godt tænke mig at få sprøjtepudset mit hus, det er dog åbenbart en ganske bekostelig affære, da alle murer tilbud lyder i omegnen af 125-150K.

Da jeg selv har stillads og en masse andet grej, så har jeg tænkt at jeg ligesågodt kan købe/leje udstyret selv og give det et skud på den anden side af sommerferien... men, men, men, hvad skal jeg kigge efter?

jeg har kigget på alt fra Putzmeister og Knauff pumperne, til de helt basale "mørtelsprøjter" med tragtspand for oven, som bare hægtes på en heftig kompressor og så sprøjter man derudaf, jeg har endda også overvejet den gammeldags "persillehakker", men hvad ville I anbefale? Tanken er, at der skal sprøjtes et lag udkast som bliver rettet ud, efterfulgt af et tyndere struktureret lag, hvorfor jeg har brug for noget, som kan håndtere forskellige dyser og tryk.

Pris er selvfølgelig et issue, men jeg har regnet mig frem til at materialer vil ligge i omegnen af 15-20K (maks), så jeg har en del spillerum op til murernes tilbud, derudover ville jeg videresælge eventuelle store indkøb efterfølgende, da jeg kan se at den slags udstyr ikke mister voldsomt meget værdi efter kort tids brug.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sprøjtepuds kræver mindst 2 mands, der hver ved hvad de skal lave og de skal arbejde kontinuerligt. Sprøjteskel er et noGo.  
125 K inkl moms er 2 mand i 3 uger og materialet skulle jeg havde haft trukket fra. Det er funktionsmørtler og de er ikke billige. Der er en del forberedende arbejde og det lyder ikke urimeligt for et parcelhus.

Hvor svært vil det være for dig at finde en køber til det grej du vil købe og sælge? Der er ikke mange der lige stå og mangler sådan noget grej. Du kan brænde inde med det. Undersøg at leje det. 

Jeg ville alliere mig med en murer, hvor du selv går, forbereder, banker løst, afdækker og bortskaffer - så kommer han kun med pumpen og sprøjten. Husk når mureren kommer til genbrugspladsen skal han bruge tid til det og skal betale - kommer du med en trailer i privatbil, koster det gratis. 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis