Anbefaling af materiale til tætning af eternittag

I forbindelse med arbejde på vores 1. sal vil jeg tætne de sprækker der er flere steder hvor eternitpladerne overlapper.

Jeg kan se at der findes skum- og bitumenbaserede produkter. Jeg synes jeg har hørt ærgerlige historier om skum der suger fugt, men det må vel skyldes at der er anvendt forkerte produkter til opgaven.

Har i forslag til produkter som er egnet til opgaven? Og hvad med påføringsmetode? Jeg havde tænkt på at købe en (god) elektrisk fugepistol eller skumpistol til at påføre tætningsmaterialet.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville holde mig langt væk fra byggeskum af enhver art, det kan optræde som væge i en petroleums lampe. 

Det bedste jeg kunne komme i tanker om er "tagtæt" som også kan købes i tuber. Her er garanteret ingen Væge virkning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja tagtæt er et godt produkt, der er for øvrigt nemt at "klemme" ud af patronen, så en god hånd fugepistol er alt nok.-.

 


Vi prøver igen, i morgen --

Tak for tilbagemeldingerne. Der er vist enstemmighed om at tagtæt er at foretrække, så det prøver jeg - med håndfugepistolen i første omgang. 

eller skifer kit, i tube.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det jeg tror der er enighed om er at alt der hedder byggeskum, pu skum ell.lign skal du holde dig fra. Jeg kender kun 1 alternativ som er tagtæt. Skiffer kit og tagtæt var da værd at sammenligne ved byggemarked. dernæst skal du jo huske at lave udluftning ved tagfod ( mindst  cm hele vejen rundt) , op imellem spær ( 50 mm )  og isolering og ud i toppen. (lige så mange cm2 som det samlede ved 2 x  tagfod)


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis