Lugt fra øverste del af køkkenafløb

Hej

Jeg har søgt og læst på LDS og Google, men ikke fundet en løsning på følgende problem.

Min køkkenvask lugter fælt, så jeg renser den hver 1-2 måneder. Jeg har netop skiftet en del af rør/afløb under vasken (de grå samlinger), i håb om at det kunne hjælpe, men desværre.

I samlingen mellem mit overløbsrør fra vasken og den runde rørkop direkte under "afløbsristen", samler der sig en svampelignende masse, og den lugter af kloak.

Jeg mener min opsætning er korrekt, og jeg kan ikke forstå hvad det er der samler sig, og hvorfor det kommer tilbage hele tiden.

Jeg vedhæfter et billede.

Det grønne område kommer den klamme masse, lægger sig mest ved de røde prikker, inde i røret.

Hvad gør jeg forkert?

Mvh

Jakob




6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Har ingen løsning, men blot et par tanker

1. hælder overløbsrøret ned mod afløbet eller væk fra dette? Dvs vil der kunne være en slags lunke som gør at vand fra vasken samler sig der og bliver snasket?

2. Du er ud til at have opvasker - kan afløbet komme af med opvaskevandet når den pumper eller står det op i vask/overløbsrøret og efterlader masser af snask som nu een gang kommer ud af opvaskemaskinen? Hvis det står op kunne en gang kogende vand og efterfølgende afløbsrens måske få lave hul længere nede sådan at skyllevandet ikke står op.

jeg tro du skal have et længere stykke rør med studsen til opvasker. det vil hjælpe derved at sænke vandlåsen. MEN! kontroller nøje om det "vandrette" stykke fra vandske udløb har en svag hældning mod afløb. Har det bagfald, står der altid snavset vand lige under vaskeudløb


 

Tak, tror ikke der er "bagfald", altså hældning væk fra afløbet i det lille rør. Har kigget på det nogle gange. Vil se om jeg kan finde et rør der sænker indgangsrøret fra opvaskemaskinen en smule. Fornemmer at det der ligger som snask, er vaskeenzymer eller fedt, og det danner den lugt af kloak, den slemme slags  

jadr skrev den 16-06-2017 19:02:58

Tak, tror ikke der er "bagfald", altså hældning væk fra afløbet i det lille rør. Har kigget på det nogle gange. Vil se om jeg kan finde et rør der sænker indgangsrøret fra opvaskemaskinen en smule. Fornemmer at det der ligger som snask, er vaskeenzymer eller fedt, og det danner den lugt af kloak, den slemme slags  


Hej

Kæmper med samme problem. Fandt du en løsning?

Hilsen
Thomas
Jeg er også nysgerrig på om, du fandt en løsning? Har nøjagtig samme problem. Kh Karina
Lad det varme vand løbe i ca. 5 minutter.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis