terrazzobordplade

Hej
Jeg skal til at sætte nye elementer op i badeværelset.
Jeg har 2 bordplader som jeg skal vælge imellem en lys mat granitbordplade eller en lys terrazzo er der nogen der har nogen erfaring med disse bordplader, på forhånd tak

Lars K.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja erfaring med begge typer ! Men til vidt forskellig brug.
Jeg har Terazzo i badet og det er fing med den indstøbte vask, nem at vedligeholde, nisterne skjuler en del snå skidt... Men fruen ville have en meget lys model og jeg helst en der er lidt mørkere. Så en mørkere er indkøbt til badeværelse nummer 2.. En deno model så prisen blev rimelig...

Den matpolerede granit plade har jeg i køkkenet. her er den super og netop at den er matpoleret gør at den ikke ser snavset ud selv om der ligger lidt..
Den er nem at rengøre, omend at nogle vil sige at en blank er lettere at polere... Men når den får lidt olie engang imellem så er der ingen problemer.
Jeg har granitten omkring kogesektionen og et stykke på et par meter og det er super til pizza udrulning og andre bage opgaver.

Det er et must med et stykke granit hvis man gerne vil bage lidt selv. Nemt at vaske af bagefter osv.


Men da du skal have din plade i badet så har du fordelen i at en terazzo kan leveres med indstøbt vask.. Det gør at du får færre overgange og færre steder der kan sidde skidt... En granit plade kræver en underlimet vask...

Så jeg ville vælge en terazzo til badet. Her kan man også få en med integreret hulkel hvis man ønsker dette.

MVH Njord
Vi valgte også en terazzo plade med vask og hulkehl i badeværelset. Og præcis som hjemme hos Njord, ville jeg ha en mørk, grå klassisk, mens fru Sennels ville have en lys (beige) Så det blev det selvfølgelig. Den er lagt på retaurerede, gl. køkkenunderskabe. Det er flot, og den er nem at have med at gøre.

klassikeren
Tak for jeres svar, jeg opfatter det som terrazzoen nem at vedligeholde og at den ikke er modtagelig for ridser mm.
Tak for hjælpen

Lars K.
JA det kan du roligt.

Terazzoen er jo en beton med de sten man vælger og derefter er den slebet plan og poleret. Så dervek kommer stenene op i overfladen.

Forenklet beskrevet og en helt alm beton er det vel helle rikke men tæt på.

Venligst Njord smile

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis