Baglys virker ikk på Xsara stc 1,6 16v fra 2004

Hej.


Er der nogen herinde der ved hvad årsagen kan være til at mit baglys ikke virker?

Jeg har kigget omkring på nettet men uden held.


Sikringerne ser fine ud og pærene bagved ser også fine ud.. der er fuld gennemgang målt med mit multimeter.


Mine positionslys foran virker heller ikke.. hvis de er sprungne, kan det være årsagen til at baglyset ikke virker? Jeg tænkte om de måske er serieforbundne?


Min batterilampe inde i bilen er også begyndt at lyse selvom at batteriet næsten er nyt og generatoren lader fint med 14,5 volt. Kan de 2 ting have noget med hinanden at gøre? Jeg ved desværre ikke om det skete samme tid.


Håber der er nogen der ved lidt mere om det end mig.


-Kasmort02


-Kasmort02
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Umiddelbare muligheder kan være relæer, kontakter, - hvad med trailerstik, hvis det findes ?? 

 Er der rod i kørelys? er der samme problem i alle stillinger på lyskontakten? Afprøv alle muligheder, så er det nemmere at indkredse synderen.  

Vh. Carsten


 

Hej og tak for dit svar. 

Pærene lyser lidt orange men tænder ikke helt op. Jeg kan kun måle 4-6 volt der kommer ind i pærene og ind i sikringerne. 

Men alt andet lys end baglyset, positionslys og nummerpladelys virker helt som det skal. 

Imorgen prøver jeg at pille sikringsboksen ud og følge ledningerne fra sikringsboksen, for at se om der er noget at se.. 


-Kasmort02

  Obs - vær lige sikker på din stel er ok - træk evt. en løs stel til lygten og se om det ændrer noget...


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis