Skifte tilslutningsslanger på Vola blandingsbatteri (HV1)

Jeg er ikke helt sikker på hvor denne tråd skal placeres, så jeg prøver her, hvor jeg har haft gode oplevelser med gode råd.

Min ene tilslutningsslange på mit vola armatur har fået revet hul i sig, under en lidt for voldsom nedrivning. Jeg troede egentlig bare at den slags kunne skrues ud ligesom på "normale" blandingsbatterier, men det sidder urokeligt fast. Kan det virkelig passe, at man ikke kan skifte det?

Jeg har søgt og søgt, men kan kun finde vejledninger på at udskifte pakninger, jeg har også prøvet at afmontere det så meget jeg nu engang kunne, men kan ikke rigtige komme derned.

Alle gode råd er velkomne, da jeg helst ikke vil ud og bruge en masse penge på et nyt :'-(

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Normalt plejer der at være en sekskant, så du kan bruge et værktøj til at skrue tilslutningsslangen på og af med. Er der ikke det, må du nok bide i det sure æble og købe et nyt armatur. Du ved, at af erfaring bliver man klog men sjældent rig   .


fase

Normalt skulle du kunne skrue den armerede slange af uden problemer. Har ikke før set slangen skulle være fast monteret, omend en helt sikkert heller ikke har set alt.    

Du burde kunne se en kobber eller letmetal skive mellem sekskanten på slangen og armaturet.

Knæk og bræk.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tilslutningsslangen har links gevind. Du skal altså dreje den "forkerte" vej.

Så fik jeg svar fra VOLA, blot til orientering hvis andre skulle søge denne tråd frem.

Man kan IKKE selv udskifte de slanger. Man kan dog sende sit armatur ind til VOLA, som så skifter dem... hvilket koster lidt over 700 kr + fragt.

tobiascadin skrev den 14-06-2017 08:33:31

Så fik jeg svar fra VOLA, blot til orientering hvis andre skulle søge denne tråd frem.

Man kan IKKE selv udskifte de slanger. Man kan dog sende sit armatur ind til VOLA, som så skifter dem... hvilket koster lidt over 700 kr + fragt.

 Øv, så fortryder man uden tvivl sit sidste ryk.    

Takker for info om hvilket fabrikat amature man ikke skal investere i når det en dag bliver aktuelt.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis