Afstand til skel?

Hej :-) Jeg vil gerne etablere en udvendig trappe til min 1. sal, men det er ikke særlig nemt at finde den perfekte placering til sådan en på grund af afstand til skel. Jeg vil gerne søge dispensation, men tænker, at det nok vil være klogt at vide lidt om baggrunden for, at der skal være den afstand, så jeg ved, hvad der er fornuftige argumenter :-) Er der mon nogen, der ved det? 

Jeg har to steder, hvor jeg kan etablere trappen på fornuftig vis. Det ene er ud vil vejen, og da huset står skævt ift. vejen, er der to meter til vej i bunden af trappen og 4,5 meter i toppen - målene er uden trappen ;-) Tænker I at det vil gøre en forskel, at det ikke er hele trappen, der ryger for tæt på? 

Det andet sted er over imod naboen. Naboens hus ligger tættere på skel end mit, og de har desuden en lille altan på den side med udsigt til min have. Min trappe ville primært give udsigt over naboens indkørsel. Er disse forhold mon noget, der kan tale for dispensation, tænker I?

Jeg har talt med en sød dame fra kommunen, som råder mig til at sende en forespørgsel på mail (som er gratis i modsætning til at søge dispensation) for at få afklaret, om det giver mening at gå videre med det - altså om der er sandsynlighed for, at de vil overveje dispensation. Jeg tænker, at det er vigtigt at jeg her får det hele med. Er der andre ting, I tænker, der er vigtige at jeg husker? 

mvh. tina

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Send en lille tegning til kommunen og snak med din nabo. I fagsprog en "forhåndsdialog" så vil du se hvor udfordringer ligger. 

Husk der vil være forskel i kommunens vurdering alt efter om det er en ståltrappe (brænder ikke) eller om du opfører en trætrappe der brænder, vælter hen over skel og sætter ild til naboens hus (noget man ikke er så glad for). 

Tak mjølner, gode input, lige det jeg manglede 😊

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis