New Yorker gulv - Er det et LDS projekt?

Vi får snart støbt gulv med gulvvarme i vores walk in closet på 12 m2 og vil i den forbindelse gerne have et slutlag ala New Yorker gulv som blandt andet er vældig populært i butikker og restauranter. Vores lokale gulvmand som påstår at han har 15 års erfaring i at udlægge denne 3,5 mm. tykke flydespartel med fiber vil have 500 kr. pr. m2 for ulejligheden, men så er det også afsluttet med en toplak.

Jeg spurgte ham om man ikke selv kunne udlægge denne flydespartel, men han ville ikke anbefale dette og han ville ikke røbe de hemmeligheder han havde omkring udførslen.

Er der en af jer der har prøvet eksperimentet??? Hvor svært kan det være???





Hundefar

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du ved at du kan spartle så det er helt plant og uden lufthuller og uden små knaster fra uoprørt materiale samt blande det så det ikke er rørt så meget sammen så man stadig kan lave spil i det,  så værsgo. Selvom jeg har været murer i 35 år kunne jeg ikke spartle med professionel finish før jeg havde været på et decideret kursus.  Du kan sikkert godt rent fysisk udføre opgaven, det er bare et spørgsmål om hvilken kvalitet du vil acceptere. 


km

Nogen ting kan en fagmand bare klare bedre end os andre amatører, f.eks vi ka alle finde ud af at fuge et vindue udvendigt, men at få en finish der bare er perfekt det kræver et håndelag som vi andre ikke kan komme i nærheden af, nogen ting kan man bare sé forskel på, så er det jo op til dig selv hvor perfekt finishen skal være... jeg ville personligt vælge en fagmand til det her job 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hej med jer,

Jeres svar er taget til efterretning og jeg vil d.d. køre ud til min lokale gulvpusher og få ham til at give mig en fast pris på projektet.

Jeg smider lige prisen på LDS til information for andre interesserede.

Men jeg har dog endnu et spørgsmål vedr. min flydebeton....

Er det allerede et par dage efter støbningen jeg skal leje en håndsliber hos ex. Ramirent og slibe slaggelaget af? For det er vel for svært at styre (og for støvende) med en diamant skrub skive fra onkel Harald???




Hundefar

Hælder også mod profferen.. 500 / kvm incl materier arbejde kørsel og en toplak er visk ikke så slemt...

Smid gerne billeder af gulvet før der spartles, efter spartel men før toplak og så når det hele er afsluttet.




MVH Njord

Slagge laget slibes nemmest af 1-2 dage efter støb. 


km
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Hej KM flisemester, Jeg vil bare takke dig for dit råd angående slib 1-2 dage efter udlæg af flydebeton. Jeg angreb gulvet præcist 24 timer efter det var lagt med en rondelsliber af den type man står bag ved (ca. 45 cm. i diameter). Jeg blev aldrig gode venner med maskinen og resultatet er at min krop stadig er mørbanket af at holde skiderikken. Jeg fik forskellige grove sandpapirsskiver med og en rondel med diamanter. Jeg brugte overhovedet ikke diamanterne, da den grå grove skive kunne slibe min. ca. 20 kg. slagger af betonen uden problemer. Derudover havde jeg lånt en klods på 10x15 cm. i en stenart og med denne kunne jeg med lethed slibe at det lysegrå slagger af langs kanterne. Det var behageligt at slibe en beton der kun er 24 timer gammel og det råd vil jeg da godt opfordre andre til at følge. Støv i luften var der heller ikke af betydning. Nu er betonen så overdækket og jeg vander en gang dagligt og dette har jeg tænkt mig at forsætte i 28 dage. Hvis jeg efter de 28 dage når at få gulvvarmen tilsluttet vil gulvmanden lave New yorker gulvet efter 10 uger....gisp uge 38... Jeg skal have gips og isolering på de 2 ydervægge så jeg er allerede i fuld gang med at opsætte lægter. Jeg har jo 10 cm. kantisolering til ydervægge og den nederste lægte har jeg simpelthen blot limet direkte på afskåret flamingo med Dana 524 for at miste så lidt rum som muligt. Nå jeg må videre.....det skal bygges væk ;-)


Hundefar

Lyder godt    ja hvis kroppen ikke er vant til det modtryk kan man hurtigt blive øm.  Men i det mindste kom laget hurtigt af. Havde du ventet en uge eller to kunne du hurtigt double slibe tiden for at opnå det samme resultat. 


km
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også