Ekstra spot fra emhætte

Hej,

Jeg har en integreret loftemhætte fra Eico som hænger over en kogeø. Emhætten har 3 små led spots på 1,2W (tror jeg de er). 

Da jeg pt. ikke har andet lys over kogeøen, går jeg og leger lidt med tanken om, at kunne opsætte en separat 12V spot i loftet over kogeøen og lade den tænde/slukke sammen med det lys i emhætten. Jeg tænker at der er en LED-driver i emhætten, som jeg evt. kunne skifte til en som kunne trække en ekstra spot og så føre et kabel ud fra driveren i emhætten til spotten.

 Er der nogen der har leget med den slags og evt har nogle inputs? Eller er det et totalt no-go :-) Al garanti ryger vel også hvis man laver "konstruktive-ændringer"....

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ingen der har lidt input?  

Om du miste garanti er vel uden betydning hvis den har en vis alder. 

Jeg har ikke erfaring med det, men det skulle vel ikke være umulig. Hvis derer en separat driver i emhætten kan du måske tage strømmen før denne og købe en ny driver til ekstra lamper. 

Eller du kan se om den kan bære nogle kraftigere LED sp du får mere lys ud af de 3.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Super tak. Det vil jeg undersøge om jeg kan splitte før den eksisterende driver. God idé  

Hvad er indbygningshøjden og huldiameteren på de små 1,2W du har nu ?

Det vil være det bedste hvis de kan udskiftes til større effekt - og så skifte driveren også, det er en nem operation, hvis du kan få nogle,der passer.

Det skal være varmhvid ( 2700K ) med så høj Ra værdi som muligt ( 90 eller over ) så maden har den rigtige farve.

Har fornyligt udskiftet dem, der sad i min brors emhætte til disse :

https://www.plusled.dk/daxtor-easy2...GQodChQKvQ

De har lav indbygningshøjde - men det kommer selvfølgeligt også an på huldiameteren.



Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Kan ikke lige måle det nu, men vil tro de blot er Ca 30mm I diameter. Men min udfordring er at emhætten er placeret i den ene ende af kogeøen og jeg vil gerne have noget mere lys over den anden. Tror ikke blot kraftigere lys i emhætten vil løse det.... 

Men jeg vil kigge på den side du har linker til, for de led der sidder i emhætten nu er 4000K Desuden undrer det mig helt vildt at de led er serieforbundet.... 

Annonce

Ja - utroligt at de LED, der leveres med emhætten har en forkert farve og Ra værdi - det er specielt vigtigt i et køkken, hvor maden jo helst ikke skal være grå/gusten at se på.

Jeg havde det samme problem, da jeg skiftede min - De var nærmest grønne og med en elendig farvegengivelse - blev skiftet omgående til bedre   

Mærkeligt at spare på den del - min kostede immervæk ca. kr. 5.000,-


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Enig. Min ligger i samme pris leje.... Er dælme lidt ærgerligt at de gode bøffer er grå på panden Bare een tanke, har du noget bud på hvorfor de mon har valgt at serieforbinde led'erne? 

Nej - 0g er du sikker på det ? 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Kan lige tage et billede i aften.... Men ja. 

Led1

Led2

Led3

Driver 

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis