Nyt tag med Gesims???

Hej Alle LDS'er,

Jeg vil gerne høre om nogen har erfaring med at skift et tag med overhang ud for et tag med en gesims.

Vi vil gerne skift vores nuværende tag ud med et nyt tag men vil også gerne fjerne den overhang på tag. Og så vil vi puds huset op til at give en mere moderne udsen til huset. 

Jeg kan se tage rem ligger på den indre mure (Gasbeton væg), er det muligt at byg en gesims på den type af tag?



Håber nogen kan komme med nogle god input?

På forhånd tak!




5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Ja det muligt, men der mangler en snit tegning på dette før der kan komme ordentlige input. Har du mulighed for at sætte det ind?


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Hej Igen,

Undskyld det langsomme svar men jeg skulle lige se hvis jeg kunne skaffe nogle tegninger. Desværre er de oprindelige tegninger fra rådhuset meget basic.

Så jeg har selv lavet nogen snittegning... Er det godt nok til svar din sprøgsmål?

Snittegning

Muligt Løsning (Måske???)

Jeg håber nogen kan svare om det er muligt at tilføje en Gesims på vores hus.
Tak for hjælpen!
 

Det er det sikkert, men du må så undvære lidt isolering i toppen af  muren. Det du takker ud i gesims skal stort set også mures indad så der er balance i murkronen. du kan stort set ikke få hulmur øverst.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jo du har nok ret, når det ikke er mere. Og det vil nok være en fordel ikke at mure det hele på en dag. Jeg har set på en byggeplads at hele gesimsen pludselig faldt ned på stilladset. Men det var med flere ud hak. Da det så blev muret op over 2 dage så kunne det holde. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis