Sramt styring på mercedes a170 w169

Hej forum, har problemer med at styre lige, og retter ikke ordentlig op efter et sving, når der skal køres ligeud og korigeres er det i små ryk. Bilen har kørt 56000 km


VN
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jamen det er jo "en helt ny bil". Der må være noget helt galt. Har du været ude for et uheld, hvor du har beskadiget styretøjet?

En anden mulighed kan være en defekt gummimembran, således at der er kommet skidt ind i tandstangen.


Søren O

Du skulle måske også kigge på dine tårnlejer...


 

Tak for tippene, havde planer om at få løfte dytten op og i gang med opgaven i dag, men har fået et hold i ryggen, så det må vente lidt endnu.

Skal nok vende tilbage senere.


VN

Hvis det er dine tårnlejer det er galt med, vil jeg næsten tro at du kan afsløre det uden at løfte bilen op. Prøv at holde på noget løst underlag med åbnet motorklap, og få en hjælper til at dreje fra side til side, så vil jeg tro at du kan mærke "ryk" hvis du holder hånden på jernpladen hvor tårnlejerne er fæstnet.


Søren O
Annonce

Hej igen, har foretaget følgende : 1: løftet bilen op i front, begge hjul hænger løst, tager fat i et af forhjulene og drejer fra side til side, ingen problemer. 2: Sætter et par bukke under bærekuglerne på trianglen og sænker bilen således der er tryk på tårnlejerne, tager igen fat i et af forhjulene og drejer fra side til side, kan godt mærke der er lidt mere modstand.3: Har hævet trykket på dækkene til 2,2 kg 4: Har været ude på en stor tom parkeringsplads og køre i 8 taller i tomgang for at massere styretøjet. Stadig det samme.....



VN

Hejsa

Er der elektrisk servo ? I så fald er du sikker på den fungerer helt som den skal - du kan i første omgang checke evt. sikringer til dette. Mener servoen har indbygget noget selvoprettende, lyder lidt som der er noget lusk her. 

Vh. Carsten


 

Hej Carsten, tak for input, der er elektrisk servo, og den fungerer, men om den fungerer 100 er jeg i tvivl om, men har været forbi MB Gørløse for at få eftermonteret en fartpilot, talte med værkstedet om problemet med styringen, de var ude og køre med den og kunne konstantere at der er et problem, deres vurdering er det kan være sporingen, der er bestilt tid til 4 hjuls udmåling og sporing først i næste måned. Inden da vil jeg efterse og smøre tårnlejerne og styrekuglerne samt bærekuglerne.                                                                                                                                                                                                                                     Mvh. Vagn            


VN

Det er ikke beregnet til at smøre. Styre- og bærekugler skal udskiftes hvis der bliver slør i dem. Det er et af de punkter som skal tjekkes ved syn.

Tårnlejer skal normalt heller ikke smøres, men om det kan lade sig gøre ved jeg ikke. Kommer i tanke om at du må kunne kontrollere dine tårnlejer ved at fjerne de 2-4 bolte der fastholder pladen hvor dine tårnlejer er monteret. Når du herefter løfter bilen som om du skulle hjul, vil hele dit "fjederben" blive løsnet fra karosseriet. Ved så at dreje på pladen med tårnlejet kan du "føle" standen på dit tårnleje. 


Søren O

Helt enig med Søren - ved at adskille er det nemt at mærke. Synsmanden hæver jo hele forbroen og drejer hjulene til yderstilling begge veje. Hvis der er tendens til retur løb, påpeges det..


h. Carsten


 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis