Har mureren gjort det godt nok?

Hej murer-kyndige

Jeg har haft en professionel murer til at udføre en murgennembrydning i mit hus i en bærende væg.

Mureren har lagt 2 tegloverligger op oven på hinanden med armeringsjern imellem 

det svarer til en 2 skiftet overligger, siger han. Overliggerne måler ca 240 cm og er produceret ved Strøjer tegl.

Hullet er 180 cm bredt. Jeg er vedhæftet et par billedet af gennembrydningen.

Da aftalen med mureren oprindeligt lød, at han skulle lægge en stålbjælke, vil jeg høre jer, om I mener at sådan et to skiftet overligger yder nok bærevne.

Huset er et en murermestervilla i kld. stue, 1. og 2. sal. Arbejdet er lavet i stueplan.

Håber I kan hjælpe med at opklare spørgsmålet.


- Rune Heidtmann, Odense

Hej murer-kyndige Jeg har haft en professionel... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Alle

I lørdags skrev jeg til ingeniøren ansat hos producenten af de to overliggere - Strøjer Tegl. Ingeniøren skrev tilbage med det samme nu her mandag morgen. For ham var der ingen tvivl. Hvis man selv konstruerer en toskifteoverligger af to enkeltskifteoverliggere, så bliver den ikke lige så stærk, som en færdigstøbt fra teglværket. Men selv sådan en færdigstøbt er ikke stærk nok til opgaven.

Stålbjælken er det eneste rigtige vurderer han.

Nu har jeg taget til kontakt til mureren, som lød som et stort irriteret spørgsmålstegn. Jeg giver mureren 2-3 dage til at beslutte sig for det rigtige, så klager jeg til Byggeriets Ankenævn.

Husk ikke at betale noget til mureren før han har lavet den bestilte opgave og til den rigtige pris....

Han skal jo ikke have noget for det han har lavet indtil nu..... Og er han tvær så meddel ham han må komme og udbedre fejlen, altså erstatte det han har indsat med det oprindelige.. Og så finder du bare en ny murer til opgaven.

Super med din opfølgning her på siden.. lad os høre hvad der videre sker.


MVH Njord

Så husk når mureren beslutter og ligge en stålbjælke op, så gør ham opmærksom på at den skal være godkendt i henhold til DS/EN ISO 9001 som omhandler bygningsstål. 😉

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis