Højtryksrenseren kører dårlig

Jeg har en 110 bar KEW højtryksrenser. Den er nogle år gammel, men har ikke kørt mange timer.

Nu vil jeg bruge den til Fliserens ,men trykmåleren virker ikke står på nul ,og den kører op og ned med trykket. Jeg har prøvet at rense køkkenvask rør ,med den højrtyks slange ,som er beregnet til det. Her kører den også op og ned med trykket i ryk altså stødvis. Hvad er der galt ? Er den færdig ? Eller er det noget som jeg kan lave ?

Børge.

Selfie og face book NO GO
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du kontrolleret at den får vand nok ?
På min gamle renser gjorde den ligeså, hvis der var en kinke på vandslangen, der gjorde at der ikke var fuld blus på vandet fra hanen.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Prøv og rense grovfilteret på vandtilslutningssiden.   

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Er prøvet ,ingen skidt

Vil prøve med en kortere slange når det bliver tørvejr 

Mvh Børge 

Er  Nilfisk  og KEW den samme (passer dele) ?

Annonce
Veteranen6 skrev den 09-06-2017 12:21:00

Er prøvet ,ingen skidt

Ærgerligt.    

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Har prøvet med en kortere slange, ingen forandring. Kørte så til en anden hus,her fejlede den ingen ting, så det må være mit vandtryk, som det er galt med ,øv men tak til alle for indput.

Børge 

Normalt kan de køre som selvsugende når pumpen først er fyldt op med vand. Måske det skyldes din slange er fyldt med luft og måske ret lang ?

Mvh. Leif.

Onliner:

Nej Leif.

Med en kort slange på 1,5m er det også galt , så mit vandtryk må være for lavt pga forkalket hovedledning fra omkring 1934 . Syntes ellers at have vand nok men desværre nej.

Børge mvh 

Har du prøvet en anden vandhane i huset, der er ofte forskel på hvor meget de giver.

Ellers må du jo fylde en tønde med vand, og lade den suge der fra, dog har det det bedst med positiv tilløb (beholderen højere end renseren) da det er min erfaring det er så som så med at selvansuge. 

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis