vand hovedeledning.

Hej

jeg har brækket et gammelt skur ned for at bygge en tilbygning. 

I det skur var min vand måler og mit spørgsmål går på om jeg må bygge henover den hovedledningen som kommer fra min vandlås fra vejen. 

eller om den skal flyttes så jeg ikke bygger hen over.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Som udgangspunkt er der ikke noget problem i det, men det er alene dit ansvar fra Stophanen (ikke vandlåsen som du har skrevet, den sidder under en vask) ved vejen og hvis du alligevel skal til at bygge så ville jeg skifte røret fra vejen og ind så er du da rimelig sikker på at den holde i mange år, nu ved jeg jo ikke hvor gammel din vandledning er men har har den en del år på bagen så ville jeg helt klart skifte den, for ikke at komme til at stå i den situation at det evt. sprænger under din nye bygning.... 

Man kunne også bruge PEL rør og trække det i et rør inde i bygningen.

fase

Normalt er det dig (som grundejer) som skal vedligeholde jordledningen til din vandinstallation. Jordledningen er "vandledningen" fra skel og ind til din bygning. Hvis denne jordledning er udført i plast, er der normalt ingen grund til udskiftning.

Søren O

Du kan vel ikke have vandmåler på samme placering, så der skal velforetages en ændring. Hos det vandværk som vi modtager vand fra, er det stophanen inde i huset der er grænsen. Så du bør henvende dig til vandforsyningen for at få vished om de eksakte regler. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

1.000 tak for jeres tilbage meldinger. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis