Hvordan "lapper" jeg dette hul i vægen?

Jeg har netop erhvervet mig "ny" lejlighed og det ville være en underdrivelse at sige den har brug for en kærlig hånd. Mit største problem lige nu er et hul i vægen, hvor det ligner at mørtlen/gipsen smuldre. Hvad ville være bedst at fylde hullet med?


Hvad er rawplugs?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det lignet et ret lille hul. Jeg vil foreslå sandspartel som du kan købe hos byggemarked eller farvehandler. Du skal nok regne med at fylde op af nogle gange, og til sidst planslibe.


Søren O

Det er nok ikke noget der smuldrer. Det ligner mere en påkørsel af legetøj, kørestol eller noget andet


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Sandspartel? Det er beregnet til bredspartling. I mine øjne ikke egnet til huller i væg. Min søn forsøgte for nogle år side at fylde et hul ud, som var knap 1 cm dybt, med sandspartel. 3 dage efter var det stadig ikke tørt. En god gang polyfilla burde kunne klare det.


Kurt B. Andersen

Af med tapet og fodliste. Så bland en god mørtel med ikke alt for meget cement i og puds det pænt op. Du kan evt. filtse det for at få det helt glat, men skal der savsmuldstapet på igen spiller det ikke så stor en rolle.

I stedet for mørtel kan du bruge gipsfiller som hærder op uden svind - det tager ikke mange øjeblikke. Du kan evt. lave finishen med spartel, men begynder du at møge spartel ind i det hul der så vil det tage lang tid før det er tørt nok til at slibe, det vil have revner og du vil skulle over det mange gange ;-)

Tak for gode råd 


Hvad er rawplugs?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også