Bud på løsning, hus fra 1888

Jeg søger bud på løsninger. Ikke nødvendigvis noget vi selv skal lave men hvad der kan gøres.

Vi har netop købt et gammelt hus fra 1888. Det viser sig nu at der er opstigende fugt fra fundamentet. Og skimmel under laminatgulv som er lagt direkte på beton. Og skimmel bag træbeklædning bag ydermure. Det er ikke nogen hemmelighed at jeg ikke betragter mig selv som en gør-det-selv-mand så alle bud og forklaringer er velkomne. 

Hvad skal gøres? Kan vi grave alt ud og støbe nyt fundament? Hvad ville det koste? Det er ca 70m2. Kan der lægges gulvvarme på gammelt fundament? 

Vi skal have styr på huset nu. Vi skal bo her med vores lille familie. Ejerskifteforsikring skal aktiveres så lige nu søger jeg information og prøver at lære alt det jeg kan. 


Søren
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du bør helt sikkert alliere dig med en fagkyndig person, som kan vejlede jer igennem de forskellige processer. Derudover skal du undersøge om ejerskifteforsikringen overhovedet dækker. Min erfaring er, at de ikke gør, hvis huset er af en alder, hvor disse ting er forventelige (alder, tidens byggemetoder, osv. Taget i betragtning). Finder du en fagkyndig person, vil vedkommende også kunne give en vurdering på, hvad man kan/bør forvente af et hus fra 1888. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Prøv evt. at se på "dansk bygningsundersøgelse.dk"


Søren O

Med fundament går jeg ud fra du mener beton gulvet. Så giver det lidt mening.  Byggetilsynet.dk eller prøv at sende Orla Nautrup her på siden en besked.  Der er forskellige løsninger men alt afhænger af hvordan det ser ud hos jer.  Denne er hvad min foretrukne leverandør anbefaler. 

http://www.ardex.dk/service/konstru...ndfugt.htm


km
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis