Dumt at sætte ny motor i vandet, sidst på sæsonen?

Hej

Jeg har bestilt en båd med ny Yamaha 50 hk påhængsmotor, men kan formentlig først få den leveret til August, hvor sommeren jo meget vel snart kan være overstået.

Mit spørgsmål går derfor på, om det er tåbeligt at sætte en ny motor i vandet, for måske kun at nå en 4-5 sejlture, hvis det så betyder at jeg er nødt til at vinter-konservere den, servicere den osv.

Alternativt kan jeg jo vente med at sætte den i vandet til næste forår, men hvis det ikke kræver det store at over-vintre en båd selvom den har været i vandet - så vil jeg naturligvis gerne prøve den i år.

/Morten

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det koster jo som du selv er inde på en vinterkonservering, men jo træls at vente til foråret.

Men det vil jo være en fordel først at købe den til foråret, så har du længere garanti.

Vi prøver igen, i morgen --

Kan man i korte træk sige hvad en vinterkonservering indebære? - Er der noget der relativt simpelt kan gøres selv?

Og ja, det kunne jeg - men så er det 2018 prislister, så jeg tror ikke at det kan betale sig ..

Normalt skifter man motor og gearolie,  får motoren skyllet godt igennem, samt sprøjtet konserveringsolie i cylinderne. (måske ikke nødvendigt med konserveringsolie når det er en 4-takter) Jeg har kun arbejdet med 2-taktere..

Ved ikke med Yamaha men nogle fabrikater giver udvidet garanti, hvis eftersyn er overholdt.

Vi prøver igen, i morgen --

Det er da altid godt at få prøvet noget ny-købt, især hvis man skal reklamere/have ordnet noget på garantien. Så undgår man også den der med "... du skulle været kommet med det samme......".

Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis