Vedr. elrapport: er dette et problem?

Hej,

Vi står og skal have lavet en elrapport, da vi skal sælge vores hus.

Vi har nogle af disse stikkontakter ved fodpanelerne:


Er det noget der vil blive bemærket i en elrapport?

/amkleist

Hej, Vi står og skal have lavet en elrapport, da... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Sikkerthedsstyrelsen forholder sig aldrig til konkret materiel, som her hvor de bare siger, at en stikkontakt skal kunne holde til det miljø, den er installeret i.

Så du skal spørge producenten af stikkontakten, om den må monteres på den pågældende måde.


mfrost skrev den 08-06-2017 13:46:03

men hvorfor bruge så meget krudt på det her et panel underlag som der tidligere er henvist til koster 60-70 kr. sløj den nederset kontakt og sæt den øverste i panelunderlaget. problem løst, det tager ca. 15 min alt i alt  

 Ja enten det, eller også lade det være som det er, og accepter at der er en note om det i el rapporten.  

Men selv en elektriker skal bruge over 15 min på det. Der skal nemlig lige en feincutter til at tage noget af fodpanelet, da panelunderlaget er bredere end et underlag.  Men det er en opgave der nemt kan klares. 

Der skal nemlig lige en feincutter til at tage noget af fodpanelet, da panelunderlaget er bredere

En Hvilken som helst Multicutter kan vel bruges? behøves vel ikke og være en FEIN?   

Men, ville nok også enten lave det om til panalunderlag, eller acceptere at der måske kommer en bemærkning i rapporten, ikke sikkert han ser det hvis der står en stor vase foran den   

Der skal nemlig lige en feincutter til at tage noget af fodpanelet, da panelunderlaget er bredere

En Hvilken som helst Multicutter kan vel bruges? behøves vel ikke og være en FEIN?   

Men, ville nok også enten lave det om til panalunderlag, eller acceptere at der måske kommer en bemærkning i rapporten, ikke sikkert han ser det hvis der står en stor vase foran den   

Annonce

Hej Alle.

Mon ikke det er denne fra Stærkstrømsbekendtgørelsen I husker   

Paragraf 27.3.2

 /KimK

Jeg bad vedkommende fra Sikkerhedsstyrelsen om at skrive sort på hvidt om at skrive at stikkontakten var lovligt installeret. Han henviste til, som du skriver, at jeg skulle kontakte producenten herom.

Jeg har så været i dialog med en af Schneider-electrics teknikere, og fået på skrift at kontakten sidder lovligt nok.

jenshøj skrev den 08-06-2017 13:05:11

Sikkerthedsstyrelsen forholder sig aldrig til konkret materiel, som her hvor de bare siger, at en stikkontakt skal kunne holde til det miljø, den er installeret i.

Så du skal spørge producenten af stikkontakten, om den må monteres på den pågældende måde.


 

Hvis det bare drejede sig om ét panelunderlag, så havde jeg skiftet det. Men det drejer sig om 25-30 stk. i hele huset - så det er immervæk lidt af en udlægning.

mfrost skrev den 08-06-2017 13:46:03

men hvorfor bruge så meget krudt på det her et panel underlag som der tidligere er henvist til koster 60-70 kr. sløj den nederset kontakt og sæt den øverste i panelunderlaget. problem løst, det tager ca. 15 min alt i alt  

 

Hvis det ikke drejde sig om 25-30 steder i hele huset, så havde jeg også valgt bare at få det skiftet .

Illisher skrev den 08-06-2017 16:44:52

 Ja enten det, eller også lade det være som det er, og accepter at der er en note om det i el rapporten.  

Men selv en elektriker skal bruge over 15 min på det. Der skal nemlig lige en feincutter til at tage noget af fodpanelet, da panelunderlaget er bredere end et underlag.  Men det er en opgave der nemt kan klares. 

 

Så skal jeg ud og købe 25-30 vaser   

Martin.v skrev den 08-06-2017 17:26:17

Der skal nemlig lige en feincutter til at tage noget af fodpanelet, da panelunderlaget er bredere

En Hvilken som helst Multicutter kan vel bruges? behøves vel ikke og være en FEIN?   

Men, ville nok også enten lave det om til panalunderlag, eller acceptere at der måske kommer en bemærkning i rapporten, ikke sikkert han ser det hvis der står en stor vase foran den   

 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis