Havetraktor remtræk skift til anden transmission

Hej forum,

Er træt af at havetraktor med remtræk-transmission hopper når der sættes i gang på min sjældne Moto-Mover. Kan remtræk udskiftes med andet transmission, som f.eks hydraulisk ?

Og hvad hedder sådan stumper der skal bruge /hvor købes de ?


Perzon
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ikke bare lige at udskifte dit remtræk med noget andet. 

Hvis du vil have hydraulisk fremtræk er der mange ting der skal ændres. Først skal du finde stumperne, og hvis de skal være nye, vil jeg gætte på at de koster ca. det halve af en helt ny havetraktor. Kan du finde brugte stumper sparer du sikkert mange penge, men der er mange dele der skal tilpasses.

Men hvad er der galt med dit remtræk? Noget af det vigtigste ved et remtræk er at du har parallelle remskiver, således at remmen kører helt lige. Så skal remmene være strammet ordentligt op. Hvis ellers at dine remskiver også er i orden, så skulle det kunne køre. Men har du slidte remskiver, så må du have fat i nogle andre. Siderne i remskiverne skal være helt plane. Har du kørt længe med slappe remme, kan "kilesporet" i remskiven være ødelagt, således at en ny rem ikke kan få ordentlig "bid". Der er også forskel på remme. Hos en maskinhandler vil du kunne få vejledning.



Søren O

Helt enig med ovenstående indlæg..

Har dog lige et par ting ekstra vedrørende remtræk, det er vigtigt at det er remme der er beregnet til havetraktor, da almindelige kileremme typisk ikke vil give en rolig tilkobling.

Endelig så tjek dine remskiver og trykruller, at de løber lige og er uden skader.


Vi prøver igen, i morgen --
Perzon skrev den 05-06-2017 05:44:12

Hej forum,

Er træt af at havetraktor med remtræk-transmission hopper når der sættes i gang på min sjældne Moto-Mover. Kan remtræk udskiftes med andet transmission, som f.eks hydraulisk ?

Og hvad hedder sådan stumper der skal bruge /hvor købes de ?

Kort og godt nej, hvis det ikke findes som originalt på en anden/nyere model. 

Laver du maskinen om er den vel heller ikke så unik mere ???    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak for råd. Jeg giver lige undervognens remtræk er kraftigt eftersyn og sammenligner rem med original type.

Mega tak for hurtig og værdifulde svar. Tak.


Perzon
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis