Planfræsning af togskinne

Med min Rotwerk fræsemaskine som nogle mener bare er en boremaskine med krydsbord (det er den også) og som kun kan bruges til at fræse i plastik og måske også aluminium (det har jeg ikke fortalt den så det ved den ikke og fræser derfor fint i stål) har jeg lige planfræset et stykke togskinne så det kan bruges som ekstra ambolt. Min nu 9 år gamle Rotwerk bore/fræsemaskine har som fræser mest fræset i stål, kun sjældent i aluminium. Jeg har brugt en 20mm 4 skærs endefræser til formålet og tilsidst lavet finish med en fly cutter som jeg selv har lavet på min også Rotwerk drejebænk som nogle nedladende kalder en kineserbænk, men den drejer også fint i stål og gør det meget præsist. se billederne af fræsningen.

VH
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

VH

Det ser da godt ud 😉

Og ja det ændre da ikke på det faktum at det er en Kina maskine, dog kan den da fint præstere det du skal have lavet.  Man skal jo også have i mente at det er en hobbymaskine, og den skal jo ikke sammenlignes med en prof.  Men vigtigst, du fik klare opgaven 😉👍

Hej O.M.E.

Tak for dit svar. Der er jo også den ting at tage hensyn til, at selv om man aldrig så gerne hellere ville have en stor Prof fræsemaskine, så er det jo ikke sikkert at man har plads til sådan en karl som måske oven i købet vejer en halv ton eller mere, men som jeg også tidligere har påpeget med hensyn til min Rotwerk drejebænk er at, det er altså ikke hverken et skibsværft eller anden form for sværindustri jeg har, det er som du nævner, et hobbyværksted, og de kinesiske maskiner (mange af de nyere store prof maskiner kommer også fra Kina) er slet ikke så dårlige som deres renomme', kineserne kan godt lave fine ting.

VH

Det er rigtigt. De kan godt lave det derude, men så er prisen tit en helt anden.  Har man kørt med vestlige maskiner, så gør det næsten ondt i fingrene med en for billig Kinamaskine.

Det vigtigste er man får udført sine opgaver, og er tilfreds med resultatet. Så skal man ellers ikke tage sig af folks mening. Uanset hvad, vil du altid møde mennesker der har noget i mod alt 😀 Og mener deres valg og ting er bedre

NEMLI

VH
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis