Telt til forlængelse af garage

Jeg har en dobbeltgarage, som jeg gerne vil have lidt større til en sommerfest. Jeg vil derfor købe et partytelt og sætte op foran de to porte. Tror I det kunne blive en god løsning med et partytelt, som fx det her https://www.davidsenshop.dk/pi/Partytelt-5x8-meter-i-PE-plast_2208586_111866.aspx eller er der noget jeg skal være opmærksom på?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det tror jeg da er en fin løsning-

Ting at være opmærksomme på er at få det ankret så det ikke letter i storm/blæst, mener at man til nogle modeller kan købe en ekstra bundramme, så det står mere stabilt.


Vi prøver igen, i morgen --

Det har jeg brugt flere gange. Fødselsdage, børns studenter fest o.s.v. Men i de senere år hælder jeg mere til at leje et bedre party telt. 

Der er et par ting at være opmærksom på ved telt brug. 

Forankring: Hvis du har belægnings sten kan man skrue nogle f.eks. 60 x 6 mm træskruer ned imellem stenene. Det er godt til en bardun. De kan skrues op igen bagefter uden at du kan se det efterfølgende. 

Regnvejr: Der vil jo komme vand ned fra taget hvis det regner. Den skal du kunne håndtere, selv om fald imod kloak går ind i teltet. Vi har lige prøvet et skybrud midt under barnebarns konfirmations fest. Der var indkørsel noget skrå så havde vi heldigvis rettet op med paller og gulv over hele bunden, så løb der en "flod" inde under gulvet. 

Blæsevejr. Jeg har nogen gange forbedret sådanne "billige telte" ved at sætte et terrasse bræt vandret både ind- og udvendig helt nede ved gulvet og så skrue igennem telt og det hele. Det kan så holdes nede med nogle fliser eller pløkke. 

Men det er jo altid godt at holde øje med vejrudsigt så man kan tage sine forholdsregler.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis vejret er fint og vindstille vil det være ok, men viser vejret sig fra en mere barske sider, så tror jeg du vil fortryde..


Vi prøver igen, i morgen --

Ja det fra Harald nyborg er nok for billigt, mon ikke det fra Davidsen er lidt bedre? Er der andre end de to telte I synes jeg bør overveje?

Annonce

Jeg ser at det fra Davidsen er med sider som en hel enhed, og jeg tror også stænger er en tak tykkere. Haralds husker jeg som sider er på 3 m. hver. Det giver en meget mere ustabil konstruktion. Så hvis du forventer at bruge den 4-5 gange så tag den dyre. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Der er også en den mulighed, at bygge et midlertidigt træskelet af hvad du nu har, eller af det billigste træ fra trælasten, og så købe en stor klar pressening (8x12m til 779,-)


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis