Isolering

Hej allesammen


Vi har fået revet tag ned på udestue idag, i morgen kommer der tagpap på. I denne forbindelse ville jeg smadder gerne have isoleret udestuen samtidig - Manden står og kigger på loftet / taget og siger "Puha, der er meget at lave igen"
Det synes jeg så ikke, men har ingen forstand på isolering, og isolerer op af mener jeg er bøvlet. 


Men kan I svare mig på hvilket isoleringsmateriale jeg skal bruge, samt en "Do-it-yourself" instruks der er ligetil, og hvad jeg skal putte på af plader efterfølgende. Ved godt der skal være lidt luft tilbage på lægterne efter isolering :)

Mvh. 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkoimmen på LDS

Jeg bliver nødt til at starte med " sådan spiller klaveret ikke" Du kan jo ikke i løbet af natten få fat i isolering, få det lagt på plads o.s.v. når taget bliver lukket i morgen.  Det er ganske udmærket at isolere nedefra, Så er huset tæt og isolering risikerer ikke at blive pladdervåd. 

For at komme med bare et nogenlunde seriøst råd skal man vide hvordan konstruktionen er planlagt. 

Men sådan helt principielt skal der 300 mm isolering i (glasuld eller rockwool) Eller tilsvarende lag kan blæses ind som papiruld. Under det skal der en dampspærre sættes op. Derunder bør der være plads til el installationer så de ikke berører dampspærre

I udhæng skal der være mindst 1 cm sprække i hele husets længde til udluftning over isolering. Ligeledes bør der være vindtætnings plader ude ved udhæng så det ikke blæser ind i enden af isolering


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis