Stiga park - elektrisk kniv-tilkobling defekt

Hej!

Jeg har bøvlet med at klippebordet til min Stiga Villa slår fra med jævne mellemrum. Siden er det blevet til med det samme der er modstand, og lidt rysten i maskinen.

Nu kan jeg kun køre med klipperen tændt, hvis jeg holder knappen nede til at tænde klipperen med.

Jeg har lige haft den på værksted, for at skifte kontakt, men de blev klogere, og sagde at noget med et koblingshjul, eller noget i den dur skulle skiftes. Hele 3000,- vil det koste!

Da jeg ikke er helt sikker på det er værd at ofre de penge på den, tænker jeg om man kan lave en anden løsning. Måske ændre det til manuel tilkobling af klipper? Nogen der har erfaring med noget lig? Eller andre ideer til en lidt billigere løsning?

God sommer! 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis den virker når du holder knappen nede, så lyder det som om den skal have en ny kontakt, elkoblingen skal have konstant strøm, for at være tilkoblet.

Vi prøver igen, i morgen --

De prøvede at skifte kontakten, men det hjalp ikke

Inden du dømmer el-koblingen død så gennemgå hele dens ledningsnet, incl sikring.

Du kan jo evt prøve at give den direkte strøm fra batteriet.

Jeg ved ikke med at bygge den om til manuel til tilkobling, det er nok ikke så ligetil, der skal jo tilkoblingshåndtag kabel, trykrulle, med arm, og fjeder samt ny rem og remskive.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis