Stærk nok græsslåmaskine

Har omkring 1500 kvm område med kraftig type græs og lidt ujævn. Ikke så plant som en fodboldsbane. Jeg vil en tur ud på det blå marked og se om ikke jeg kan finde mig en selvkørende græsslåmaskine. Men hvilke mærker og størrelse bør jeg gå efter, og skal det være el- eller benzinmotor? Jeg er ikke interesseret i en havetraktor den er også for dyr for mig. Selvom sådan en nok skulle kunne klare det meste.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Med 1500 m2 græsplæne bør du absolut anskaffe dig en benzin rotorklipper med fremtræk. Jeg ville selv vælge en der tager 52 cm. Mærket betyder ikke så meget men det er vigtigt du vælger en maskine der kan skaffes reservedele til. Det Blå marked lyder just ikke lige og være stedet og købe en maskine, hvis du ikke lige er ude efter en brugt. Det er dog min erfaring, at en brugt maskine tit er for dyr i forhold til hvad en ny koster, så se dig for.    

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

ok. Så jeg skal vel så holde mig fra de helt billige. Jeg tænkte bare at jeg på brugtmarkedet kunde finde en dyr maskine til billige penge.

Axell skrev den 04-06-2017 00:44:11

ok. Så jeg skal vel så holde mig fra de helt billige. Jeg tænkte bare at jeg på brugtmarkedet kunde finde en dyr maskine til billige penge.

Hvis du køber en maskine ved en forhandler har du to års reklamationsret på maskinen, det ligegyldigt om den er ny eller brugt, billig eller dyr. 

Du kan sikkert godt finde en brugt dyr maskine, men tænk lige på at prisen skal matche standen på maskinen. Er det en krejler eller privatperson der står som sælger kan du ikke forvente der er nogen form for garanti. Sådan er det på det blå marked jeg kender en smule til.    

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ja, det er selvfølgelig et sats at købe på brugtmarkedet. Kan da godt være jeg skulle prøve at købe en billig ny, hvis man nemt kan bytte.

Drop det med fremtræk. Det stjæler noget motorkraft, og gør den dyrere.

Køb en ordentlig ny- det er bare irriterende at rode med en halvgammel plæneklipper.

Det er det forkerte sted at spare - synes jeg ;-)

To ulykker kommer sjældent alene.
Annonce

Jo men det letter jo græsslåningen en del. Særligt når det er lidt ujævnt.

Ja med 1500m2 der skal under kniven, vil fremtræk jo være et must.

Køb en ny  i mellemprisklassen, det er mit bedste råd.

Vi prøver igen, i morgen --

Ville gå efter en klippo. Den er dyr men der er gerne en grund til det. Det er virkelig kvalitet 

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis