Bærende væg

Hej,

Jeg skal finde ud af om væggen mellem mit køkken og opholdstue er bærende.

Den er af gasbeton - jeg har lagt et link med byggetegning med (jeg kan ikke selv finde ud af at læse sådan en)

Huset er i et plan.


Håber i kan hjælpe.

https://www.weblager.dk/rest/buildingproject/download/full/1746625#pagemode=thumbs&view=Fit


Lenni
Hej, Jeg skal finde ud af om væggen mellem mit... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

På side 10 i dit link til weblager står følgende:
Spærfag:
Struct-O-Matic. Hver 3' spærfag fastgøres m. galv. jernbånd 150 cm ned i bagmug, sømmes m. 7 stk, galv. 3" søm.

Skillevægge:
7,5 cm gasbetonelementer.

Der står ingen steder i det 18 sider lange dokument, at indervæggene er bærende. Men for at være sikker, er det nok en god idé at få en vurdering fra en konstruktionsingeniør.

Godmorgen.

                                Hvis det er gitterspær produceret på  pladsen med 25 x 100 forskalling sømmet på siderne af hoved/fod, skrider  disse normalt i samlingerne, og derfor ses det ofte, at huse af den  årgang med sådanne gitterspær "hænger" når der ikke er understøtning via  skillevægge ca. midt i huset!                             

                                                         

Mvh
Orla Nautrup
www.danskbygningsundersøgelse.dk

Det var den her tekst jeg tænkte på i det indlæg som jeg linker til som MTHv fik rettet så det duede. teksten er fra det sidste link fra MTHv. Om spæret er lavet som Orla beskriver kan du nemt se. er tængerne (brædderne fra kip til loftbjælke) sømmet på med alm søm så passer det på Orlas beskrivelse..

Ellers var det fordi jeg kan se at der står en række køkken elementer langs den væg som du vil nedrive. Hvis de skal blive stående så ville det vel ikke ødelægge noget hvis man lagde en bjælke op for at understøtte. Så er man også ude over hullet i loftet. Men det kan også være at du har helt andre planer hvor en bjælke vil være helt enormt i vejen. Det var såmæn bare derfor jeg spurgte.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis