Turflinegræs vs. "discount"græs

Hej,

Efter at have omstruktureret haven har jeg fået 90kvm mere, hvor der skal sås græs.

Jeg havde altid troet at græs var bare græs - men efter at have kigget på forskellige hjemmesider, kan jeg konstatere at det slet ikke er så nemt.

Jeg kan se at man primært skelner imellem Turfline græs og discountgræs. Nu bliver jeg pludseligt i tvivl om hvilket græs jeg skal vælge, således at det "matcher" de øvrige 600kvm græs jeg har ude i haven.

Spørgsmålet er nu om jeg skal vælge Turflinegræs til 250kr for 2,5kg, eller kan jeg nøjes med "Plænegræs" fra Jem og Fix til 59kr?

Ps. jeg ved desværre ikke hvilket type græs jeg har på de resterende 600kvm.

Hilsen
Damin

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Men skulle for ca 20 år siden have anlagt en ny plæne, og synes ikke jeg kunne finde hoved eller hale i de forskellige typer.

Bor tæt på DLF, så kørte jeg der ud, og fik fat på en utrolig flink og venlig mand, som vidste alt der er værd og vide om græsfrø.

I deres frøblandinger var der i de billige en del af de billige og hurtigvoksende frø.

Hvorimod i den dyreste (som jeg købte) var der særlige modstandsdygtige og mere langsomvoksende arter, samt plænen skulle blive meget tættere.

Og her omkring 20 år senere, er der stadig en fin plæne som er utrolig tæt, og tåler både tørke og regn.

Har sået et stykke med det billige fra XL, det bliver ikke så fin en plæne, og græsset gror hurtigere, men stadig en ok græsplæne.

Så du kan sagtens få en fin plæne, med det billige græs.

Men en lidt flottere med den dyre blanding.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis