Græsplæne

Hej ville høre om nogen har gode erfaringer med st gøde græsplæne med Bionutria. Min græsplæne er godt gul og har måske overgødet den lidt. Som man læser det så Bionutria rigtigt godt produkt som kan genskabe farven igen på plænen. Er der noget som har prøvet det 

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis den er gul på grund af overgødning, vil mere gødning nok nærmere slå den helt ihjel.

Du skal nok nærmere håbe på en rigtig god omgang regn, som kan udvaske noget af den overskydende gødning. Så vil plænen nok blive grøn og frodig igen med tiden.

Det er meget skidt for planter at blive gødet for meget, de risikere at gå ud. Heller for lidt gødning, man kan altid gøde igen. 

Der findes mange typer gødning som gør græsset flot grønt, i en periode. Man skal bare være ekstra grundig med at få det spredt godt, eller bliver plænen ujævn i farven.

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Dit indlæg lyder næsten som en skjult reklame, skrevet af et bysmenneske der aldrig har haft andet end asfalt under fusserne.    

Men nej, hvis du har gødsket så meget du har svedent din plæne hjælper mere gødning absolut ikke på andet end og slå den helt ihjel. Lader du derimod plænen vokse og forbruge gødningen vil den næsten helt sikkert komme sig igen da det er utroligt svært og slå græs ihjel uden og bruge roundup eller anden planteforgivelses

midler.   

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak for svar. Jamen så meget har jeg heller ikke gødet. Det kan være det også er tørke. Jeg har gødet starten af april. Har skrevet til bionutria og ved godt de jo bare vil sælge pruduktet. Men fik svar på hvis jeg havde givet kalk så skal jeg ikke gøde så meget som de ellers skriver på pakken. Det ville give den grønne farve igen. Så vil høre om der nogen som har gode erfaringer med produktet

Hvis plænen ellers mangler gødning er Bionutria et fint produkt, har brugt det en enkelt gang, og den blev fin grøn, men om det er bedre end almindelig plænegødning ved jeg ikke, gøder sjældent min plæne.

Hvis jeg har brugt almindelig gødning, har jeg brugt en Gardena  græs/gødnings såer, det fordeler gødningen perfekt, og når den er indstillet overgøder man ikke plænen, som jeg ellers er slem til hvis jeg kaster det ud med hånden.

Vi prøver igen, i morgen --

Okay sidste år så den også sådan ud. Men efter vinter og marts april, var den flot super grøn. Skulle aldrig ha gødet den. Jo længere vi kom ind til sommeren blev den mere og mere gul. Håber næste uge hvor det skal regne en del at den kan få noget vand og begynde at vokse igen. Er først lige flyttet i hus. Så man må jo prøve sig frem. 

Annonce

Har du prøvet at gennemvande den med havevanderen ?

Vi prøver igen, i morgen --

Husk at når man begynder at kunst vande skal man mindst give 25 - 30 mm overalt, og så holde pause et par uger eller 3 . Hvis man kun giver det en lille sjat men tit, så får græsset ikke sat rødder dybt nede og det har svært ved at tåle tørke. Du kan jo sætte et par krus med lige sider ( samme diameter i top og bund) ud på plænen. Når der er 25 mm vand i dem, har det fået 25 mm sådan ca.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Okay 👍☺.  Nej har ikke gennem vandet det. Jeg tænker også udmiddlbart at det er solen der årsagen. Solen skinner på plænen hele dagen og vi har næsten ikke fået noget regn. Der var lidt Idag men ikke meget

Vedhæftede filer:

Sådan ser den ud

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis